üzleti blog

10 HASZNOS ÖTLET ÜZLETI BLOGHOZ

tartalomstratégia

Ha csak ötletszerűen, pláne alkalomszerűen blogolsz, előbb-utóbb ki fogsz fogyni a témából és a motivációból. Hidd el, akik régóta blogolnak, jól tudják, hogy bizony nem csak akkor kell leülnünk a billentyűzet elé, amikor megszállja őket az ihlet! Éppen ezért tisztában kell lenned azzal is, hogy igazi kihívás egy üzleti blog folyamatos frissítése, pláne, ha hosszútávon gondolkozol.

Mert amíg egy hobbibloggal megteheted azt, hogy csak akkor posztolsz, amikor éppen kedved szottyan vagy éppen van valami mondanivalód, addig az üzleti bloggal folyamatosan foglalkoznod kell, hiszen a vállallkozásod (praxisod) építésének egyik fontos alappillére! Tudatosság és stratégia – ez a két kulcsszó lebegjen a szemed előtt, ha az üzleti blogolásra gondolsz.

Ne feledjük azt sem, hogy az üzleti blogod fontos marketingeszközöd is egyben. Gondolj csak arra, mikor megosztod a blogbejegyzésedet a Facebookon vagy akár zárt csoportokban.

A blogolás célja az is, hogy bizalmat építs az olvasókban, illetve hitelességet és szakértői státuszt is építesz általa.

Ebben a bejegyzésben 10 ötletet adok ahhoz, hogyan kezeld az üzleti blogodat! 

10 HASZNOS ÖTLET ÜZLETI BLOGHOZ

 

1. MIK A TÉMÁID?

Gondold át alaposan a szakterületedet! Milyen területen mozogsz? Kikhez szólsz? Mi a mondanivalód? Mi a fő üzeneted? Milyen mélységben tudsz, szeretnél tartalmat közölni?

A téma meghatározza a továbbiakat: lesznek 2000+ szavas pillar posztok, vagyis olyan sarokkő tartalmaid, ahol részletesen, kimerítően körbejársz egy-egy témát. Ezeket jól kell keresőoptimalizálnod és ezek lesznek azok a bejegyzéseid, amikbe sok-sok linket tehetsz még további posztjaidhoz, s ezek azok a posztok, amikre mindig visszahivatkozol.

Készíthetsz sorozatokat is. Cikk 1. része, 2. része stb., ezekben sose felejts el hivatkozni a többi részre!

 

2. MILYEN FORMÁTUMOT HASZNÁLSZ?

Ma már nem csak a grafománoknak kedvez a blogoszféra. Rengeteg vloggal (videóblog) is találkozhatsz, ahova csupán egy felvezető szöveget kell leírnod és a blogba beágyazhatod pl. a Youtube-videódat is. A keresők nagyon szeretik a Youtube videókat, érdemes ezért ez irányban is gondolkoznod.

Ha csupán a hangodat adnád a tartalmaidhoz, akkor próbáld ki a Podcastot. Az egyes részeket szintén beteheted a blogba egy szépen megszerkesztett kép, némi felvezető szöveg társaságában. A Podcastodat feltöltheted a Soundcloudra, Spotify-ra, ITunes-ra, vagy az AnchorFM-re.

 

3. MILYEN FORMÁTUMOT SZERET A CÉLKÖZÖNSÉGED?

A formátum kiválasztásánál amellett, hogy te mit szeretsz leginkább csinálni az is fontos szempont, hogy a célközönségednek hogyan kényelmesebb veled találkozni. A blogbejegyzések olvasásához le kell ülni, ott kell lenni. A videós tartalmakhoz erősebb net kell, jobbára otthon, Wifi-n nézik az emberek. A Podcastok pl. letölthetők telefonra is, így offline is meghallgathatók. Sokan vezetés közben hallgatnak podcastokat, vagy az én követőim az édesanyák pl. akár mosogatás közben is hallgatják a videókat. (Témától függ, ha csak beszélsz a videókon, elég hallgatni is igazából).

Egyszóval tudd, hogy mit, mikor, hogyan szeret “fogyasztani a célközönséged, ha a te témádról van szó! Ezért is kell az alapos piackutatás, amikor a praxisodat építed.

 

4. MIT CSINÁLNAK A KONKURENSEK?

A piacon azzal is meg tudod különböztetni magad, hogy elkezdesz egy olyan platformon kommunikálni, amit még senki (vagy kevesen) használnak. Azaz, ha mindenki blogot ír, akkor csinálj inkább vlogot. Vagy próbáld ki a podcastot (mindig ide lyukadok ki, tudom, de hidd el, egyre népszerűbb a podcast műfaja). Ha a témád univerzális a választott platformod tehet különlegessé!

 

5. MI ÉRDEKLI A CÉLKÖZÖNSÉGET?

Az üzleti blogod tartalmát úgy alakítsd, hogy azon keresztül fel tudd kelteni a célcsoportod érdeklődését, adhatsz hasznos tippeket, tanácsokat, azonnal megvalósítható ötleteket (mint ez a blogposzt). Megoszthatsz sikertörténeteket, írhatsz eseményekről, amin részt vettél, készíthetsz interjúkat, oktató sorozatokat.

Érdemes nézned a statisztikákat, mely bejegyzéseidet kattintják a legtöbben és időnként készíthetsz felméréseket, hogy meg is kérdezd a követőidet, miről olvasnának (néznének/hallanának) még többet.

 

6. MIK AZ ALTÉMÁID?

Amikor azt mondom, tudatosan, tervszerűen kell blogolnod, azt vedd komolyan (tényloeg jó szándékból mondom). Az anyukás blogomon az évek alatt 300+ bejegyzést írtam, időről omidőre felül kell őket vizsgálnom, aktualizálom őket, újra keresőoptimalizálom. Kb. a posztok felét már levettem, hiszen a jelenegi irányhoz nem releváns a korábbi tartalom, jó részük visszakerült vázlat állapotba, hogy átgondolhassam, mi lesz a sorsuk.

Szóval hidd el, jobb, ha már az elején kijelölöd az altémáidat. Ezek lesznek valójában a Kategóriák a blogodon, amik szerint csoportosíthatod (és ezáltal könnyebben kereshetővé teszed magad és az olvasóid számára is a bejegyzéseidet. Emellett érdemes cimkéket is használnod a még részletesebb bontás érdekében. Erről már itt is írtam: hogyan kezdj el blogolni.

 

7. A DUPLIKÁLÁS ELKERÜLÉSÉRE VEZESS TÁBLÁZATOT!

Egy megfelelő WordPress plugin segítségével (pl. Wp-export) ki tudod nyerni a tartalmaidat ID (azonosító kód, amit a Wp hazsnál), cím, dátum, link, kategória stb szereint. Ezt elmentheted magadnak külön fájlként is.

Így még inkább átlátható, “mid van”. Rendszeresen nézd át ezt a táblázatot, különösen akkor, ha újra feldolgoznál témákat, betennél újabb cikkekbe régi linkeket, vagy a posztolási menetrendedet állítod össze (erről fogok még írni részletesebben!).

 

8. IDŐZÍTÉS

A múzsa csókjának érkezése sajnos nem kiszámítható, nem előre tervezhető. Ezért használd ki mindig, amikor szárnyal benned a kreativitás vagy az új ötletek kavarognak benned és akkor állíts össze előre több blogcikket.

Dönts el, hogy milyen gyakran szeretnél publikálni (általában a heti egy blog poszt az ideális, de ha kezdő vagy, vagy több időd van, akár két posztot is megjelentethetsz hetente. Ha több elkészített tartalmad van az üzleti blogodon, bátran időzítsd őket (A WordPress alatt találsz blogértesítős beállítást/plugint, azaz a kikerülő új tartalmakról a WordPress értesíti a feliratkozóidat.

 

9. DOLGOZZ ELŐRE!

A múzsa csókja effektuson túl, ha videózol ez különösen hasznos lehet, hisz a “stúdiód” technikai beállításával, a sminkkel, frizurűval  elég egyszer bajlódnod és tömbösítve felvehetsz egy nap akár 5-6 videót is. Én rendszeresen így készítem a videós tartalmaimat (pl. az online tanfolyamokhoz, vagy az előfizetős klubomhoz).

Ha előre dolgozol, lekerül rólad az a teher, hogy azon aggódj, mit is fogsz publikálni a jövő héten, illeve ha összesűrűsödnek a teendőid, ügyfelekkel dolgozol, vagy épp konferenciára mész, neadjisten lebetegszel, akkor is nyugodt lehetsz azzal kapcsolatban, hogy lesz új tartalom az üzleti blogodra.

 

10.  ELEMEZZ!

Legalább havi egyszer keríts sort arra, hogy megnézd a blogod statisztikáit, mit olvastak/láttak/hallgattak a legtöbben. A népszerű posztokat hasznosítsd újra, használd fel őket a hírleveleidben, a Facebook posztjaidban, s úgy általában a kampányokra való felkészülésben, illetve magában a kampányban is.

 

ÜZLETI BLOG – MIVEL KEZDED?

Remélem hasznosnak találtad ezt a 10 ötletet az üzleti blogodhoz. Ne feledd, rendszeres blogolás -> rendszeres marketing -> rendszeres ügyfél!

Jó blogolást neked!

Ha megosztanád a saját tapasztalataidat vagy kérdeznél a blogolással kapcsolatban, csatlakozz a PRAXISÉPÍTŐK ZÁRT CSOPORTJÁHOZ a Facebookon, ha pedig egyéni segítségre van szükséges az üzleti blogod beindításához, fellendítéséhez, akkor keress bátran, dolgozz velem.

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.