5+1 TIPP, HOGYAN TÖRJ KI A MÓKUSKERÉKBŐL

praxisépítés produktivitás

A praxisépítés bizony nem megy egyik napról a másikra. Sokszor érezzük úgy, hogy egy mókuskerékbe kerültünk. Soha nincs megállás, az eredmények pedig néha nem jönnek egyenes arányban az erőfeszítéseinkkel és a befektetett munkával.

Hidd el nekem, hogy jönni fognak az eredmények, akarom mondani az ügyfelek is, ha következetes vagy! Ha minden egyes nap teszel valamit a praxisod építésért, akkor rentábilis, sőt, virágzó praxist tudsz építeni

Hogyan törhetsz ki a mókuskerékből, ha a mindennapokat csak egy végtelen taposómalomnak érzed? Ehhez adok 5+1 tippet a mai bejegyzésben. Nézd meg a videót is a témában! 

 

5+1 TIPP, HOGYAN TÖRJ KI A MÓKUSKERÉKBŐL

1.TERVEZZ ELŐRE!

Veled is előfordult már, hogy reggel nyolckor (na jó, kilenckor) csak ültél az íróasztalodnál a számítógéped felett görnyedve és hirtelen azt sem tudtad mihez kapjál? Nos, a megoldás az, hogy előre kell tervezni a munkanapodat (hetedet) és így nem vesztegetsz el értékes időt az efajta mélázásokkal. Ja, és haladni fogsz bokros teendőiddel.

Mégis hogyan döntsd el, hogy most blogposztot írj, a social mediában posztolj, vagy épp a csalidon dolgozz? Hogy mikor hova és mit készíts el egyáltalán?

Ezt megmondja helyetted

  • a posztolási menetrended
  • a blogmenetrended
  • a kampányterved
  • a tartalomstratégiád
  • a marketingterved

Ha neked még nincs ilyesmid, kezdd ezekkel! Készítsd el őket! Ha szeretnél ebben konkrét segítséget kapni, itt tudod megnézni, hogyan dolgozhatunk együtt. 

Ezek a tervek, stratégiák megkönnyítik az életedet, mindenképpen azzal indíts tehát, hogy ezeket kidolgozod!

 

2. DOLGOZZ ELŐRE!

Vannak napok, amikor nem lesz kedved megváltani a világot, esetleg lebetegszel. Vagy a gyermeked lesz beteg.

Megkímélheted magad a frusztráltság érzésétől, ha előre beidőzítesz posztokat.

Ha zárt csoportod van, és rovatokat hoztál létre (erősen ajánlott), akkor csak magad elé teszed a menetrendedet, hogy mely napokon miket szoktál posztolni és előre beütemezed a posztokat. Ugyanígy, az Instagramra, Facebookra is elkészíthetsz előre bejegyzéseket.

Jó, jó, de sosincs elég idő arra, hogy még előre is dolgozz, tudom, most ezt mondod. Olvass tovább, a 3. tipp ebben segít, hogy tényleg ki tudj törni a mókuskerékből.

 

3. TÖMBÖSÍTS!

Ha több platformot használsz (Facebook oldal, Facebook csoportok, hírlevéllista, Instagram, Pinterest) akkor oszd be azt is, hogy melyik nap hol van a fókusz.

Kezdd azzal, ami a legfontosabb. Ha az az alap, hogy blogolsz, akkor először a blogposztokat kel megírnod előre és ezt követően tudsz foglalkozni a csoportokkal, a Facebook oldallal (ahol a blogposztot is megosztod), ahogy a előző pontban írtam, előre dolgozva, időzítve.

Ha videózol, neked is könnyebb egy adott nap kisminkelni, frizurát készíteni, berendezni a helyszínt, beállítani a technikát, és egyszerre felvenni több felvételt.

Gondolj bele, önmagában ezek az előkészületek mennyi, de mennyi időt el tudnak venni. Hát nem egyszerűbb, ha csak egyszer kell velük foglalkozni és így egy nap 5-10 videót is fel tudsz venni akár.

 

4. DAY OFF!

Ne dolgozz mindig! Gondolj Parkinson törvényére, miszerint a munka kitölti a rendelkezésre álló időt. Ha túlhajtod magad, csökkenni fog a produktivitásod is, ráadásul a kiégés is igen korán elér.

Ezért nagyon fontos, hogy rendszeresen letedd olykor a lantot és valami egészen mást csinálj, mint a praxisépítés.

Ha fáradt vagy, pihenj! Ennyi. Nem szabad túltolni.

Kicsit eltávolodva a munkaállomásodtól más szemszögből tudsz majd rálátni a miértjeidre és főleg a hogyanjaidra!

Próbáld ki, ez nekem mindig segít, amikor azt érzem, bedarál a gépezet és túlhajtom magam.

 

5. NE TE CSINÁLJ MINDENT!

Kezdőként nagyon valószínű, hogy mindennel te foglalkozol. Egyrészt talán nincs is rá kereted, hogy mindent kiszervezz. Másrészt – és ezt nagyon őszintén mondom – neked sem árt, ha belelátsz a rendszeredbe, te építed, hiszen így nem kell minden piszlicsáré dolog miatt hívni a webest, a grafikust.

És itt nem csupán az emberi erőforrások bevonására gondolok .

Automatizálj mindent, amit csak lehet. A hírlevélküldést, a számlázást első körben.

Az első bevételeidet forgasd vissza, hogy beruházz olyan programokba, szoftverekbe, amelyek a munkádat könnyítik meg és nem igénylik, hogy folyamatosan a gép előtt ülj és mindent te csinálj.

 

6. ELEMEZD KI AT EREDMÉNYEKET!

Ha már korábban említettem a Parkinson-féle törvényt, most hagy említsem meg a 80/20-as szabályt, a klasszikus Pareto-elvet. Ugye ismerős? Nos, ennek tükrében érdemes végiggondolnod, hogy mi a munkádnak, munkafolyamataidnak az a 20%-a, amik az eredményeid 80%-át hozzák.

Mert ezekkel a folyamatokkal kell többet foglalkoznod, több energiát belerakni. És bizony el kell hagynod azokat a platformokat, amelyek nem mennek, nem hozzák az eredményeket, nem tapasztalsz növekedést benne.

 

 

Ha tetszett a bejegyzés és érdekelnek még az ilyen motivációs, produktivitást támogató bejegyzések, akkor csatlakozz a Praxisépítők zárt csoportjába, ahol coachoknak, terapeutáknak, segítő foglalkozásúaknak segítek a praxisuk építésében.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.