7 ÖTLET AZ ÜGYFÉLSZERZÉSHEZ!

ügyfélszerzés

Üres a naptárad, csordogálnak az ügyfelek, de még bőven van szabad kapacitásod? A mai bejegyzésben abban segítek, hogy mit tegyél akkor, ha több ügyfelet szeretnél! 

7 ötlet az ügyfélszerzéshez!

 

 

1. Oda menj, ahol eléred az ügyfeleidet!

Milyen Facebook csoportokat ismersz, ahol megtalálhatod a potenciális ügyfeleket? Milyen online felületeken vannak jelen? Mit olvasnak? Ha tudod kiknek szeretnél segíteni és ismered a szokásaikat akkor ez könnyen feltérképező. Ha nem tudod fejből, akkor pedig kutasd! Folyamatosan. Egyhamar meglátod, mely csatornákat érdemes fenntartani és ápolni és melyek azok, amelyek nem hoznak ügyfelet végül.

 

2. Te adj először!

Legyenek értékes, hasznos tartalmak az oldaladon. Mutasd meg, miben vagy jó, mutasd a szakértelmed. Építs bizalmat. Ha ez megvan, akkor már nem kell folyamatosan azon töprengened, hogyan is szerezz ügyfelet, mert már lesz egy mag, aki tudja, hogy ha ez és ez a problémája, hozzád kell fordulnia. Vagy ha ismer valakit, akinek az a problémája, te jutsz majd eszébe és ajánlani fog neki!

 

3. Használd fel a személyes tapasztalataidat!

Ne írd le a bemutatkozó oldaladon a teljes élettörténetedet. Talán az sem eget rengetően fontos, hogy képzési évekkel együtt összegyűjtsd, mit és hol tanultál. A papír önmagában senkit nem érdekel. Az a fontos, hogy mit tudsz. Ezt mutasd meg. Saját példákkal, esettanulmányokkal, elégedett ügyfelek visszajelzésével. Az emberek szeretik a történeteket, a hétköznapi hősöket! A sikersztorikat.

 

4. Ne magadról beszélj, hanem a problémáról és a megoldásról!

Amikor írsz, videót készítesz, tanfolyami anyagot állítasz össze, akkor az ügyfél legyen a középpontban. Noha hozzád kötődnek, téged választanak, segítőként mégsem a te szereped a fontos, hanem az eredmény, amit a közös munka során együtt elérhettek. A támogató, segítő szerepedet domborítsd ki a történetben. Te kísérő vagy azon az úton, amin az ügyfeled jár!

 

5. Légy látható!

A hitelesség, a bizalom építése miatt a segítő foglalkozásúaknak különösen kell figyelniük arra, hogy amit tesznek, azt arccal vállalják. Egy dolog a szaktudás, a tapasztalat és megint más az, hogy egyébként megvan-e a szimpátia. Ahhoz, hogy megnyíljon előtted és megbízzon benned az ügyfél, kell az a bizonyos kémia! Persze vannak olyan segítők, akiknek olyan a kisugárzásuk, hogy azonnal megtalálják a közös hangot az ügyféllel, ám előfordul, hogy egyeseknek időre van szükségük ahhoz, hogy felszabadultan tudjanak beszélni egy “idegennel”. Neked ebben is segítened kell az ügyfeleidet! Használj képeket, videókat (Facebook, Youtube) az oldaladon, szervezz webinárokat. Ismerjék meg az arcod, a hangod, a stílusod az érdeklődők!

 

6. Versenytárs, nem ellenség!

Sokan azt gondolják, hogy aki ugyanazon a piacon ténykedik, mint ők, az csakis rivális, konkurencia, ellenfél lehet. Így is fel lehet fogni. Meg úgy is, hogy van elég hal a tengerben, miért kellene támadni, eltaposni a másikat, aki hasonló területen mozog, mint mi? Persze kettőn áll a vásár, de alapvetően azt gondolom, hogy úgyis a ügyfél dönti el (és sok szempontot mérlegel) kihez fordul majd, ha bizonyos problémára, elakadásra keresi a saját megoldásait. Hacsak nem detto ugyanazt a csomagot, szolgáltatást kínáljátok (ki másol kit?) akkor igenis lehet együttműködésben is gondolkodni. Ha valami nem tartozik a te szakterületedhez, tudsz másik coachot (tanácsadót, segítőt stb.) ajánlani. És viszont. Egy  jó szövetségessel kölcsönösen segíthetitek egymást, ügyfeleket  szerezhettek egymásnak.

 

7. Törődsz a meglévő ügyfeleiddel?

Semmi sem könnyebb, mint újra együtt dolgozni valakivel, akivel már sikereket értetek el együtt, akinek már nem kell bizonyítani, hogy igenis megéri, hogy időt, pénzt fektessen a te szolgálatásodba a veled való munkába. Nálam rendszeres az, hogy aki egy területen konzultációra jelentkezik, pl időgazdálkodási témában, utáni csatlakozik egy csoporthoz is, vagy aki life témában keres meg, hozzám fordul újra, ha business témában szeretne segítséget. Éppen ezért fontos, hogy tarts a kapcsolatot a meglévő ügyfeleiddel. Akár hírlevél formájában, vagy szervezz nekik találkozókat, legyen zárt csoportotok, adj kedvezményt nekik, értesítsd őket minden új termékedről, tanfolyamról, szolgáltatás-csomagodról. Ha tudod, hogy mikor ünneplik a születésnapjukat, fel is köszöntheted őket rövid szöveges üzenettel (automatizáltan is lehet egyes hírlevél-szoftvereknél), vagy adhatsz egy születésnapi kupont.

 

Íme 7 ötlet, hogyan szerezz ügyfeleket. Te melyiknek a megvalósításával kezded? Gyere és csatlakozz a praxisépítők csoportjához a Facebookon, építkezzünk együtt! 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.