énmárka praxisépítőknek

ÉNMÁRKA PRAXISÉPÍTŐKNEK?

énmárka

Énmárka praxisépítőknek? Az meg miért kell?  A korábbi példánál maradva a gyerekcipő webshop tulajdonosa elég, ha mondjuk a Rólunk oldalon megjelenik arccal, bár nem égbekiáltó bűn az sem, ha nem teszi.

Neked azonban, aki a személyes jelenlétedet, szakértelmedet, idődet kínálod, meg kell barátkoznod azzal, hogy mindezt arccal kell vállalnod! Építs ezért énmárkát!

ÉNMÁRKA PRAXISÉPÍTŐKNEK

 

MIÉRT VAN SZÜKSÉG ÉNMÁRKÁRA?

 

1. Létezel!

Ha valaki segítő szakemberhez szeretne fordulni (coach, tanácsadó, terapeuta stb). nyilván tudni akarja, kihez is megy pontosan. Még akkor is, ha ajánlásra érkezik.

Tehát amikor bejelentkezik, fontos a leendő ügyfelünk számára, hogy már előre tudja, hogy valós, létező ember fogadja majd.

És természetünkből fakadóan szeretjük is ezt egyébként előre lenyomozni, nem igaz? Gugli a barátunk! Ahogy te utánajártál már egy ajánlott szakembernek a neten, a potenciális ügyfeled is ezt fogja tenni!

 

2. Bizalom

Aki szolgáltatást érékesít, tudnia kell, hogy legelőször is bizalmat kell ébresztenie a leendő ügyfeleiben, hogy bízzanak abban, hogy valóban ő az a szakember, aki segíteni fog nekik, akivel elérhetik a vágyott eredményt, aki segít a problémáik megoldásában.

Hogyan érhető el el? Saját tapasztalatok megosztásával, ajánlással, korábbi ügyfelek visszajelzéseivel. Minél többet gyűjs össze, bármikor, ha dolgozol valakivel, kérd meg, adjon ajánlást, amit felhasználhatsz! A bizalomépítéshez nélkülözhetetlen egy erős énmárka praxisépítőknek!

 

3. Szimpátia

Valljuk meg őszintén, a döntés meghozatalánál, hogy az érdeklődőből végül ügyfél lesz-e, sokat nyom a latban, hogy szimpatikusnak talál-e minket első látásra az illető. Ha valaki a keresőben kutakodik a témádban és kidob még 10 másik szakembert, végignézi a kínálatot, azt a szakembert fogja választani, akinek a bemutatkozását, a hitvallását, a szemléletmódját a legközelebb érzi magához.

Nekem is jött így ügyfelem a google-ből. Meg is mondta őszintén, véginézett pár coachot anyukás témában és engem talált a legszimpatikusabbnak, leghitelesebbnek!

Egy megjegyzés, te is mindig kérdezz rá, hogyan talált rád az ügyfél, ha nem derül ki azonnal, váljon ez szokásoddá! Így tudod meg, mely felületeken kell jelen lenned, mit kell erősítened! 

 

4. Saját sztori

Ahogy az előbbi ügyfél elmondta, a hitelesség fontos szempont volt számára, amikor hozzám fordult. Mitől leszel te is hiteles? A saját történetedtől! Írj erről mindenképpen!

  • Miért kezdtél el azzal foglalkozni, amivel foglalkozol?
  • Hogy keveredtél a pályára?
  • Mi a te miérted, hogy coach/tanácsadó stb lettél? Ez nagyon fontos!

És nem csupán a Rólunk oldaladon kell ennek megjelennie, hanem rendszeresen kommunikálnod is kell róla! Az emberek szeretik, ha valakihez tudnak kötődni, ha látják az embert is a szakember mögött! És ez nem feltétlenül azt jelenti,hogy a családi képeket kell megosztogatnod, de mindenképen fontos, hogy néha beengedd az olvasókat, érdeklődőket a kulisszák mögé.

Én pl. egymagam építettem fel az egész rendszert. Egyedül csináltam a weboldalt, a Facebook oldalt és minden felületet (van csoport, Podcast, Youtube, Insta, Pinterest) is az édesanyákat támogató domokoskata.hu weboldalamhoz kapcsolódóan. Ezáltal ismerem az egész rendszert. Tudom mi megy, mi nem nem teljesít annyira jól, hol lehet benne javítani.

Ezért hiszek abban, hogy segíteni tudok az induló online szolgáltatóknak, akik a segítő foglalkozást választották, mert én már végigmentem ezen az úton. Tudom, miről beszélek!

 

VÁLLALD AZ ARCOD!

 

1. Profi fotók

énmárka praxisépítőknekHa szakmai oldalt indítasz, alapvetés, hogy nem egy jól sikerült telefonos selfiet kell csodásra filterezned és kitenned. Ami mindenképpen fontos a szakértői imázs építéséhez, hogy profi fotós készítsen rólad néhány képet. Ezeket használd az üzleti kommunikációdban!

Más kérdés, hogy a saját sztori megosztásánál mutathatsz saját fotókat is Facebookon, Instagramon. Sokkal emberibb a dolog, mintha csak beállított képeket mutatsz.

De a weboldalon, Facebook üzleti oldalad profiljában, egyéb üzleti felületeiden, mindenképpen profi fotót használj!

 

2. Mit mutat a google? 

Néha keress rá, hogy mit dob ki a kereső, ha beírod a nevedet. Ezért sem mindegy, milyen képeket posztolsz. De nem csak a fotókról van szó. Énmárkát építesz. Milyen vélemények, ajánlások jelennek meg rólad?

Ha beállítod a Google Alertben a nevedet, az oldaladat, ha lesz/van könyved, annak a címét, értesítést fogsz kapni, amikor megjelenik rólad valami.

Ettől függetlenül is ellenőrizd azonban néha a keresőben!

 

3. Személyes-üzleti oldal

Mindenképpen válaszd szét. A szakmai tartalmak ne keveredjenek a kiskutyás/kiscicás képeiddel!

Használj Facebook üzleti oldalt üzleti célokra. Olyan funkciókat találsz benne, amely segíti a munkádat: elemzéseket, statisztikákat látsz, tudni fogod, mely bejegyzéseid hogyan teljesítenek, meg tudod nézni, hogyan teljesítenek a versenytársaid. És még sok-sok hazsnos funkciót találsz majd. Gyere a praxisépítők zárt csoportjába, beszélgessünk róla!

 

4. Légy hiteles!

Az úgy nem fog menni, ha bort iszol és vizet prédikálsz.

Ha egészséges életmódot hirdetsz, ebben támogatod ügyfeleidet, ezt kell képviselned az online (és persze offline)  megjelenéseidben is.

Ha stylist vagy, mutasd meg a szettedet, te vagy az élő bizonyítéka a stílusnak!

A emberek azoknak hiszek, akik már bizonyítottak, akik már valamit letettek az asztalra.

 

♣ EZT VIDD MA MAGADDAL: az énmárka építés kell, szükséges, elengedhetetlen, ha nem terméket, hanem szolgáltatást értékesítesz. Hogy miben segítesz, az másodlagos ahhoz, hogy te nyújtod, téged választanak a 10 másik hasonló szolgáltatást nyújtó közül! Hozzád fordulnak, tőled várnak segítséget, mert neked hisznek, benned bíznak! Ezen kell dolgoznod! ♣

Remélem, hogy ezek a mai gondolatok segítenek abban, hogy hogyan is állj neki az énmárkád építésének segítő szakemberként!

Ha egyetértesz velem, hogy kell énmárka praxisépítőknek, megköszönöm, ha megosztod a bejegyzést!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.