Énmárka praxisépítőknek? Az meg miért kell? A korábbi példánál maradva a gyerekcipő webshop tulajdonosa elég, ha mondjuk a Rólunk oldalon megjelenik arccal, bár nem égbekiáltó bűn az sem, ha nem teszi.
Neked azonban, aki a személyes jelenlétedet, szakértelmedet, idődet kínálod, érdemes megbarátkoznod azzal, hogy mindezt arccal kell vállalnod! Építs ezért énmárkát!
ÉNMÁRKA PRAXISÉPÍTŐKNEK
MIÉRT VAN SZÜKSÉG ÉNMÁRKÁRA?
1. Létezel!
Ha valaki segítő szakemberhez szeretne fordulni (coach, tanácsadó, terapeuta stb). nyilván tudni szeretné, kihez is jelentkezik be pontosan. Még akkor is, ha ajánlásra érkezik.
Tehát amikor a weboldaladra, Facebook oldaladra, vagy akár az Instagram profilodra talál rá valaki, fontos, hogy egyértelmű legyen számára, hogy egy valós, létező ember – méghozzá szakember – áll mögötte.
Természetünkből fakadóan szeretjük is ezt egyébként előre lenyomozni, nem igaz? Gugli a barátunk! Ahogy te utánajártál már egy ajánlott szakembernek a neten, a potenciális ügyfeled is ezt fogja tenni! Érdemes ezért arra is figyelni, hogy a weboldalad-blogod megfelelően keresőoptimalizáét legyen, hogy valóban megjelenj a keresési találatok között, ha a te szakterületeden keres segítőt a potenciális ügyféljelölted.
2. Bizalom
Aki szolgáltatást értékesít, legelőször is bizalmat kell, hogy ébresszen leendő ügyfeleiben, hogy bízzanak abban, hogy valóban ő az a szakember, aki segíteni fog nekik, akivel elérhetik a vágyott eredményt, aki segít nekik a problémáik megoldásában.
Hogyan érhető ez el? Saját tapasztalatok megosztásával, ajánlással, korábbi ügyfelek visszajelzéseivel. Ezekből minél többet gyűjs össze!
Bármikor, ha dolgozol valakivel és elégedett a közös munkával, kérd meg, adjon ajánlást, amit felhasználhatsz a weboldaladon és közösségi felületeiden referenciaként. Az erős énmárka alapja praxisépítőknél a megfelelő bizalmi szint és egy elkötelezett ügyfélkör.
3. Szimpátia
Valljuk meg őszintén, a döntés meghozatalánál, hogy az érdeklődőből végül ügyfél lesz-e, sokat nyom a latban, hogy szimpatikusnak talál-e minket első látásra az illető. Ha valaki a keresőben kutakodik a témádban és kidob még 10 másik szakembert, végignézi a kínálatot, azt a szakembert fogja választani, akinek a bemutatkozását, a hitvallását, a szemléletmódját a legközelebb érzi magához.
Nekem is több ügyfelem jött már így a Google-ből. Meg is mondták őszintén, végignéztek pár coachot a témámban és engem találtak a legszimpatikusabbnak, leghitelesebbnek!
Egy megjegyzés: te is mindig kérdezz rá, hogyan talált rád az ügyfél, ha nem derül ki azonnal, váljon ez szokásoddá! Így tudod meg, mely felületeken érdemes jelen lenned, mit kell erősítened!
4. Saját sztori
Több ügyfelem visszajelezte azt is, hogy a hitelesség fontos szempont volt számára, amikor hozzám fordult. Mitől leszel te is hiteles? A saját történetedtől! Írj erről mindenképpen!
- Miért kezdtél el azzal foglalkozni, amivel foglalkozol?
- Hogy keveredtél a pályára?
- Mi a te miérted, hogy coach/tanácsadó stb lettél? Ez nagyon fontos!
És nem csupán a Rólunk oldaladon kell ennek megjelennie, hanem rendszeresen kommunikálj is kell róla! Az emberek szeretik, ha valakihez tudnak kötődni, ha látják az embert is a szakember mögött! És ez nem feltétlenül azt jelenti,hogy a családi képeket kell megosztogatnod, de mindenképpen fontos, hogy néha beengedd az olvasókat, érdeklődőket a kulisszák mögé.
Én pl. egymagam építettem fel az egész rendszeremet. Egyedül csináltam a weboldalt, a Facebook oldalt és minden felületet (van csoport, Podcast, Youtube, Insta, Pinterest) is a saját praxisomhoz kapcsolódóan. ( domokoskata.hu ) Ezáltal ismerem az egész rendszert. Tudom mi megy, mi nem nem teljesít annyira jól, hol lehet benne javítani.
Ezért hiszek abban, hogy segíteni tudok az induló online szolgáltatóknak, akik a segítő foglalkozást választották, mert én már végigmentem ezen az úton. Tudom, miről beszélek!
VÁLLALD AZ ARCOD!
1. Profi fotók
Ha szakmai oldalt indítasz, alapvetés, hogy nem egy jól sikerült telefonos selfiet kell csodásra filterezned és kitenned. Ami mindenképpen fontos a szakértői imázs építéséhez, hogy profi fotós készítsen rólad néhány képet. Ezeket használd az üzleti kommunikációdban!
Más kérdés, hogy a saját sztori megosztásánál mutathatsz saját fotókat is Facebookon, Instagramon. Sokkal emberibb lesz az arculti megjelenésed, mintha csak beállított képeket mutatsz.
De a weboldalon, Facebook üzleti oldalad profiljában, egyéb üzleti felületeiden, mindenképpen profi fotót használj!
2. Mit mutat a google?
Néha keress rá, hogy mit dob ki a kereső, ha beírod a nevedet. Ezért sem mindegy, milyen képeket posztolsz. De nem csak a fotókról van szó. Énmárkát építesz. Milyen vélemények, ajánlások jelennek meg rólad?
Ha beállítod a Google Alertben a nevedet, az oldaladat, ha lesz/van könyved, annak a címét, értesítést fogsz kapni, amikor megjelenik rólad valami.
Ettől függetlenül is ellenőrizd azonban néha a keresőben!
3. Személyes-üzleti oldal
Mindenképpen válaszd szét. A szakmai tartalmak ne keveredjenek a kiskutyás/kiscicás képeiddel!
Használj Facebook üzleti oldalt üzleti célokra. Olyan funkciókat találsz benne, amely segíti a munkádat: elemzéseket, statisztikákat látsz, tudni fogod, mely bejegyzéseid hogyan teljesítenek, meg tudod nézni, hogyan teljesítenek a versenytársaid. És még sok-sok hasznos funkciót találsz majd.
4. Légy hiteles!
Az úgy nem fog menni, ha bort iszol és vizet prédikálsz.
Ha egészséges életmódot hirdetsz, ebben támogatod ügyfeleidet, ezt képviseld az online (és persze offline) megjelenéseidben is.
Ha stylist vagy, mutasd meg a szettedet, te vagy az élő bizonyítéka a stílusnak!
A emberek azoknak hiszek, akik már bizonyítottak, akik már valamit letettek az asztalra.
♣ EZT VIDD MA MAGADDAL: az énmárka építés kell, szükséges, elengedhetetlen, ha nem terméket, hanem szolgáltatást értékesítesz. Hogy miben segítesz, az másodlagos ahhoz képest, hogy te nyújtod az adott szolgáltatást, hiszen téged választanak a 10 másik hasonló szolgáltatást nyújtó közül! Hozzád fordulnak, tőled várnak segítséget, mert neked hisznek, benned bíznak! Ezen mindenképpen érdemes dolgoznod! ♣
Remélem, hogy a fenti gondolatok segítenek neked abban, hogy nekiállj az énmárkád építésének segítő szakemberként!
Ha egyetértesz velem, hogy kell énmárka praxisépítőknek, megköszönöm, ha megosztod a bejegyzést!
További hasznos tartalmakért csatlakozz a Praxisépítés online zárt csoporthoz is a Facebookon.