FACEBOOK OLDAL COACHOKNAK, SEGÍTŐKNEK

praxisépítés tartalomstratégia

Lehet most megkérdezed, miért kell egyáltalán Facebook oldal coachoknak, segítőknek?

Miért írok én egyáltalán a Facebook oldalakról, amikor manapság mindenki menekül erről a platformról. Aki az online jelenlétet preferálja praxisa építése során, jobbára már elindult az Instagram irányába vagy  Youtube csatonát hozott létre.

Én mégis azt mondom, használd ezt a felületet is praxisod építése során!

Hogy miért? Kitérek erre is, aztán mutatok néhány ötletet arra vonatkozóan, hogyan is használd a Facebook oldalt a lecsökkent organikus elérések idején.

FACEBOOK OLDAL COACHOKNAK, SEGÍTŐKNEK

 

MIÉRT KELL EGYÁLTALÁN FACEBOOK OLDAL COACHOKNAK, SEGÍTŐKNEK?

A válasz egyszerű: mert mindenki megnézi, hogy a vállalkozásodnak van-e Facebook oldala, vagyis pusztán a legitimitás miatt.

Ezért

  1. Legyenek kitöltve a névjegy adatok
  2. Legyen rólad profilkép
  3. Ha van, használd a logódat, arculati elemeidet a borítón, bejegyzésekben. Ezek azok a fontos részletek, amiknek vissza kell köszönniük a weboldaladon is, amennnyiben átkattintanak (és ez a cél!) az érdeklődők.
  4. LINKEK! Nagybetűvel. Ez jelenleg a Facebook oldal igazi funkciója, hogy elérj embereket  és átvezesd őket más platformokra. Pl. a Facebook csoportodba.
  5. Brandépítésre szintén kell használnod a Facebook oldalt, itt építheted a márkádat, szakértői imázsodat. A hogyanról az alábbiakban olvashatsz majd részletesebben.
  6. Következésképpen az előbbiekből, a Facebook hirdetések létrehozásához is muszáj lennie kapcsolt Facebook oldaladnak.

 

HIRDETNI PEDIG KELL!

Nos, az a helyzet, hogy az organikus elérések valóban olyannyira visszaestek a Facebook algoritmus változásának következtében, hogy egész egyszerűen kötelező hirdetned, ha szeretnéd elérni akár csak egy töredékét is a már meglévő követőidet is. És akkor a további érdeklődők megszerzéséről még nem is tettem említést. Ezért mindenképpen szükséges a facebook oldal coachoknak, segítőknek, ha online is építik a praxisukat.

A Facebook hirdetések világába ebben a bejegyzésben nem kalandozom el, egy tippet azonban mindenképpen adok: bármennyire is csábító a bejegyzés kiemelése (boost post) gomb a Facebook oldaladon, NE használd.

Ehelyett hirdetéskezelőt használj minden hirdetési tevékenységre, és onnan ki tudsz választani meglévő bejegyzést is, amit ki tudsz emelni, nem csak új hirdetést lehet a hirdetéskezelőben létrehozni.

 

MI AZ, AMI MÉG MŰKÖDIK?

 

1.Élő videók

Ha megnézed a Facebook oldalad Elemzését, látni fogod, hogy az élő videők elérése még mindig jobb, mint a sima posztoké. Javaslom is, hogy az Elemzéseket nézd is meg legalább hetente egyszer, hogy lásd, mely poszttípusok teljesítettek a legjobban az oldaldon. Nyilvánvaló miért: abból kell többet készítened!

Jó hír azok számára, akik nem mernek/félnek élőzni, hogy egy új funkciónak köszönhetően Premierként tudsz levetíteni korábban felvett felvételt is, mely úgy látszik a nézők szemével, mintha élő bejelentkezés lenne.

 

2.Hasznos tartalmak

facebook oldal coachoknakTekintve, hogy az emberek többnyire szórakozni járnak a Facebookra, minden edukációs célú tartalmat sokkal tudatosabban kell felvezetni, becsomagolni, mint eddig.  Ha csak annyit teszel ki, hogy “itt az új blogbejegyzés, olvassátok!” nos, nagy eséllyel továbbgörgetnek a szörfözgetők. Ezért kell megakasztanod a tekintetüket egy figyelemfelhívó képpel, ütős gondolattal az írásodból. Az is jó megoldás, ha megpróbálod a közönségedet intekakcióra buzdítani.

Tudom, ez nem megy egyik napról a másikra, nehéz ügy. Ha azonban van legalább egy maroknyi ember, aki mindig megoszt, kommentel, like-ol, ők lesznek a márkád nagykövetei, akik viszik a híredet az online világban.

A Facebook oldal coachoknak, segítőknek valójában nem szól másról, mint hogy megismerjen téged a nagyvilág: ki vagy , mivel foglalkozol, kiknek és miben tudsz segíteni. Így akkor is meg kell osztanod hasznos tartalmakat, ha nem azok lesznek a legnépszerűbb posztjaid!

 

3.Én-márka építés

Ezen a ponton hívnám fel a figyelmedet arra, hogy használj képeket. Nem a stock fotókra gondolok, hanem rólad kellenek képek. Az arcodról, a munkahelyedről, arról, ha egy rendezvényen jelensz meg, ha ügyfélre vársz stb. Ilyesmikre gondolok. Látszódjon, hogy egy ember áll a praxis, a vállalkozás mögött. Sokkal életszagúbb az egész, ha sikerül egy-egy személyes történetet, gondolatot is belevinned a Facebook kommunikációdba, mintha örökké csak általánosságokról írnál.

Az emberek emberekhez kötődnek-szokták mondani. Ezt tatsd szem előtt te is!

Ha nem szeretsz szerepelni és nem akarsz élő videókat készíteni, akkor különösképpen fontos, hogy időről időre legalább fénykép formájában ossz meg olyan tartalmakat is, amelyek téged, mint embert hoznak közel az olvasókhoz, látogatókhoz.

És itt nem arról van szó, hogy mit reggelizel vasárnap reggel. A szakértői imázsodat építed: mit tanulsz, mit olvasol, ki számodra az etalon, mivel tudsz azonosulni, mivel nem tudsz azonosulni… Ülj le és gondold át, hogy mi az az üzenet, amit a személyes tartalmakkal tudsz leginkább közvetíteni.

 

4.Markáns vélemény

És ha már itt tartunk, akkor nézzük meg azt is, hogy miért is kell írnod/mutatnod, hogy kivel/mivel tudsz vagy épp nem tudsz azonosulni. Az emberek választanak. Segítőt, coachot is választanak.

Segíts nekik abban, hogy rád találjanak, téged válasszanak abban az esetben, ha tényleg te vagy, aki tud nekik segíteni.

Markáns vélemény alatt nem azt értem, hogy támadnod kell másokat, vagy nagyon szélsőséges megnyilvánulásokat kellene megjelentetned.

facebook oldal coachoknakDe ha valamiben hiszel, egy ügy mellett kiállsz, egy társadalmi jelenség/sztrereotípia ellen küzdesz, azt kommunikáld ezen a platformon is.

Gondold át, mi a a te valós értékrended? Legyen ez számomra is nyilvánvaló ha a Facebook oldaladat nézem.

Fogalmazz meg néhány fontos üzenetet, írd le magadnak őket és rendszeresen írj róluk posztot.

Ha találsz más oldalakon is olyan cikket, videót, bármilyen tartalmat, amivel azonosulni tudsz vagy épp kiveri nálad a biztosítékot, arról is formálhatsz véleményt a saját oldaladon.

Amennyiben bevállalós vagy, megfogalmazhatsz nyílt levelet is!

 

5. Szavazás

A Facebook oldal coachok, segítők esetén is a látogatókról szól. Miben tudsz nekik segíteni? Hogyan tudnál többet adni neki? Mire vágynak igazán? Néha nem árt ezt felmérni, hogy biztos lehess abban, valóban a közönségedet szolgálod, valóban olyan tartalmakat nyújtasz, amire vágynak!

Facebook csoportban több válaszlehetőséget is meg tudsz adni, ha szavazást készítesz, az oldalon azonban sajnos csak két variánst lehet feltenni. De érdemes néha ezt a lehetőséget is használnod. Mellékelhetsz hozzá képet, gif-et meghatározhatsz határidőt, amíg lehet szavani és utána látszanak az eredmények is.

Ha azon tipródsz éppen, hogy milyen terméket/szolgáltatást fejlessz, milyen programot indíts (el újra), csak kérdezd meg a közönségedet!

Másik lehetőség még a Google kérdőív, amit én is rendszeresen használok, de Facebook szavazás egyszerűbb felhasználói szemmel, hiszen csak egy gombot kell megnyomni adott esetben.

 

6.Idézetek

Tudom, tudom, most azt mondod, te nem akarsz tövig lerágott idézeteket posztolni az oldaladon. Megértelek, igazad van. És még sincs igazad.

Hidd el, ez számomra is egy sarkalatos pont volt, de amikor megbékéltem a valódi okokkal és célokkal, vagyis , hogy miért kell mégis, akkor elegendtem ezt a fixa ideámat, hogy én nem akarok idézetetek kitenni.

Ez esetben arra kell gondolni ugyanis, hogy kiket akarunk megszólítani. És tudod jól, hisz látod te is, mennyire mennek még mindig az idézetek. Hogy ez az a a tartalom, amit sokan like-olnak, megosztanak.

És neked csupán ennyi a célod. Hogy minél több emberhez eljuss, lehetőség szerint organikusan.

Lehet, hogy aki csak felszínesen olvasgat, az csak megoszt egy-egy ilyen “mélyenszántó” gondolatot, ám ha az ismerősei hírfolyamába ezzel eljuttat téged, akkor lehet, hogy közöttük új érdeklődőkre és talán potenciális ügyféljelöltekre is találsz.

Ezt tartsd szem előtt és hidd el, ha nem viszed túlzásba, simán elférnek az idézetek is az oldaladon.

Heti egy-egy alkalommal kitehetsz idézetet is, a számos hasznos értékes tartalom és énmárka építő posztok között.

Gondolj arra, hogy mindegyik poszttípusnak más a célja, más szinten szólítod meg a közösségedet.

 

Remélem ez a bejegyzés segített abban, hogy tisztán láss, miért kell még mindi Facebook oldal coachoknak, segítőknek. További praxistippekért látogass el a Praxisépítők zárt csoportjába a Facebookon, találkozzunk ott is!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.