hogyan árazd a szolgáltatásod

HOGYAN ÁRAZD A SZOLGÁLTATÁSOD?

online rendszer praxisépítés ügyfélszerzés

Neked is fejtörést okoz, hogy hogyan árazd a szolgáltatásodat?  Mert szép, szép, hogy az a küldetésed, a hitvallásod, a missziód, hogy segítesz embertársaidon, de azért mégis csak pénzből él az ember.

Vajon a munkád neked is segíteni fog elérni azt az álmot, azt az életet-életszínvonaat, amire vágytál, amikor belefogtál a  praxisépítésbe? Ez a cikk remélem segít másképp gondolkoznod az árazásról, mint ahogy talán eddig tetted.

HOGYAN ÁRAZD A SZOLGÁLTATÁSOD?

 

hogyan árazd a szolgáltatásodAmikor a szolgáltatásaidat árazod, olyan árat kell meghatároznod, amellyel biztosítani tudod a megélhetésedet, igényeid szerint pedig persze akár még ennél is többet.

Sok segítő foglalkozásúnál látom mégis, hogy alulárazzák magukat.

Miért? Nos, ennek több oka is van:

  1. kezdőként úgy gondolják, hogy gyakorlati tapasztalatok hiányában egy erősen nyomott ár a reális (legalább kezdetben),
  2. félnek, hogy az ügyeleik nem fizetnének ki egy magasabb árat
  3. ők maguk is vívódnak azzal, hogy pénzt kérjenek a segítségükért

Valóban lehet más egy kezdő ár, mint egy már gyakorló szakemberé, ám azt tapszatalom, sokan benne ragadnak a kezdő tarifákba és nem mernek árat emelni.

Kérdezek valamit. Ugye a legjobbat akarod adni az ügyfeleidnek? Ugye rengeteget fektetsz tanulásba, képezed magad, folyamatosan konferenciákra jársz, hogy még nagyobb tudásra tegyél szert.

Ez is mind pénzbe kerül, igaz?

Azt hisze, rengeteg tévhit él a pénzről az emberekben és talán benned is, ami fejtörést okoz abban, hogyan árazd a szolgáltatásod.

 

JÁRJUK PICIT KÖRBE EZT A PÉNZ-DOLGOT!

Nézzünk most pár gondolatot, hogyan gondolkodj és hogyan ne gondolkodj a pénzről!

  1. A pénz egyáltalán nem ördögtől való dolog. Gondolj úgy rá, hogy a családodért dolgozol, hogy nekik mindent megadhass. Sőt, ha van pénzed, te magad is tdusz adni belőle, segíthetsz a rászorulóknak, támogathatsz egy alapítványt.
  2.  Tudod jól, hogy mindennek megvan az ára (csereértéke) . Szokták mondani, hogy kenyeret sem kapsz a boltban ingyen. És ez így van! Éppen így van ára a te szolgáltatásaidnak is.
  3. Ha te magad sem hiszel benne, hogy a tudásod, a munkád megéri az árát, akkor miért hinnének benned mások?
  4. Olyan embereknek segítesz, akik nincsenek annak a tudásnak a birtokában, aminek a megszerzésébe te erőt, energiát és pénzt fektettél. Amikor az ügyfeleiddel dolgozol, akkor ezt a tudást fogod továbbadni, természetesen megfelelő ellenérték fejben.
  5. A te valós munkád nem csak a konkrét szolgáltatásból áll, hiszen foglalkoznod kell az adminisztratív teendőkkel, a termékfejlesztéssel,  szoftvereket kell beszerezned, rendszereket kell működtetned. Ezeket a költségeket pedig mind fedeznie kell a bevételeidnek.
  6. Jó árakkal a jó ügyfeleket fogod bevonzani. Bizonyára te is olyan ügyfelekkel szeretnéd dolgozni, aki felismeri az értéket és megbecsüli. Aki odateszi magát, ha a közös munkáról van szó. Talán te is tapasztaltad már, hogy ami ingyen van vagy olcsó, azt kevéssé becsülik meg az emberek.
  7. Fontos szepont, hogy magasabb áron kevesebb ügyféllel kell dolgoznod, tehát több idő, enegia és figyelem jut egy emberre. Magasabb minőségben tudsz dolgozni, minha tele kellene zsúfolnod a naptáradat, csak hogy meglegyen az az ügyfélszám, ami biztosítja a havi bevételedet.

 

ELTÉRŐ SZINTEK, ELTÉRŐ ÁRAK

hogyan árazd a szolgáltatásodÉn mindig arra biztatlak, hogy ne csak egyéni konzultációban gondolkodj. Ha 1:1-ben dolgozol valakivel, az a szolgáltatásod csúcsa, hiszen egy időben nem tudsz több helyen lenni, egy van belőled is, véges az egyéni ügyfelekre fordítható munkaóráid száma.

Ezért is fontos, hogy több szinten különböző áron legyenek termékeid szolgáltatásaid, hogy legyen egy kész portfóliód. Magyarul, építs rendszert!

Olyan termékekben is gondolkozz, amelyek nem igénylik a személyes jelenlétedet.  Ilyen pl. egy könyv, egy online tanfolyam, egy videókurzus, egy webinár felvétel. Ezek jelentik az ún passzív bevételi forrásaidat, melyek akkor is hoznak bevételt, amikor éppen szabadságon vagy vagy urambocsá’ lebetegszel.

 

FIGYELD A KONVERZIÓT!

Biztosan neked is van  egy elképzelésed arról, hogy mennyi bevételt szeretnél egy hónapban. Tisztában vagy (vagy ha nem, akkor nézz utána, számold ki), milyen rendszeres kiadásaid vannak. Gondold végig, milyen fejlesztéseket, beruházásokat tervezel a jövőben.

Számold ki, hogy hány embert kell elérned ahhoz, hogy megvalósuljon az az ügyfélszám, ami fedezi a vágyott bevételt. Ez egy elsődleges mérőszám, ami segít annak meghatározásában, hogy hogyan árazd a szolgáltatásod.

Néd meg, milyen konverzióval működnek most a mechanizmusaid? Hol tudnál javítani az ügyfélszerzésen?

Ismétlem, ha eleve magasabb áron dolgozol, akkor nyilván kevesebb ügyféllel eléred a tervezett bevételt.

 

Remélem, ez a bejegyzés neked is gondolatébresztőül szolgál, hogyan árazd  a szolgáltatásod! Ha beszélgetnél még  a témáról más segítő szakemberekkel, várunk szeretettel zárt csoportunkban.

Ha szeretnéd, hogy ránézzünk az ügyfélszerző folyamataidra és dolgozzunk azon, hogy magasabb konverziót érj el, akkor jelentkezz be egyéni konzultációra ITT.

 

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.