Hogyan használd a Facebookot brandépítésre? Tudnod kell, hogy ha online módszerekkel építed a praxisodat, még mindig kikerülhetetlen platform a Facebook.
Hiába a riogatás, hogy rossz az elérés, drágul a Facebook, az emberek még mindig szeretnek ezen a platformon görgetni. Csak meg kell találni a módját, hogyan érd el őket!
Nézzük meg, miként használhatod a Facebookot segítő szakemberként brandépítésre.
HASZNÁLD A FACEBOOKOT BRANDÉPÍTÉSRE
Miért görgetünk a Facebookon?
Érdemes észben tartni, hogy a Facebook alapvetően egy olyan platform, ahova leginkább könnyed tartalmakért, képekért és szórakozni járnak az emberek.
Sokan azt hiszik, hogy itt nem feltétlenül tarolnak a világmegváltó gondolatok, de egyáltalán ne vesd el magadban, hogy komolyabb üzeneteket is eljuttass ezen a felületen, mert igenis lehetséges! Tény azonban, hogy mégis inkább a gyorsan emészthető, egy like-nyi időt igénylő posztok fellegvára a Facebook.
Fontos a személyesség. Sokszor tapasztalom én is, hogy amikor magamról osztok meg képet, hogy éppen dolgozom, valahol vagyok, valamilyen saját élményről, tapasztalásről írok egy történet formájában, akkor sokkal jobban teljesít a poszt és több embert ér el, mintha csak kiteszem a legújabb blogbejegyzésem, ami tanít, hasznos tudást ad át. Erre érdemes neked is figyelned.
Mire való a Facebook?
A Facebookot leginkább arra használhatod segítő praxisod építése során, hogy az emberek megismerjék, hogy
- ki is vagy,
- mivel foglalkozol,
- kiknek segítesz,
- milyen témában tudsz segíteni
És mindezt nem hosszú-hosszú bejegyzéseken keresztül (arra ott a weboldalad nyitólapja, a bemutatkozós oldalad, a blogod), hanem vizuális tartalmakkal, képekkel, rövid videókkal.
Tehát mindenekelőtt tartsd szem előtt, hogy mire való ez a platform.
Mutatok 3 módot, hogyan használd jól a Facebookot brandépítésre.
1. A privát profilod szerepe
Igen, jól látod, a privát profil is használható szakmai tartalmak megosztására. Javaslom azonban, hogy ne a családot, a barátokat bombázd az üzleti posztokkal, hiszen nem ők jelentik a potenciális ügyféljelölteket számodra.
TIPP: Szegmentáld csoportokra az ismerősöket. Ha nem tudod, hogyan kell, technikai segítséget találsz ITT. Ha látod, hogy reagál valaki egy megosztott posztodra, hívd meg nyugodtan egy eseményedre, egy webinárra (ingyenes tartalmakat ajánlj elsősorban).
Fontos, hogy ne csak kérj, hanem adj is a saját profilodon.
Adj segítséget! Mutasd meg, hogy mihez értesz, kiknek tudsz segíteni.
Az is fontos, hogy ne bombázd az embereket üzleti ajánlatokkal, bőven elég, ha egyszer egy héten posztolsz szakmai tartalmat a privát profilodon!
Lehet, sok régi ismerősöd nem is tudja, valójában mivel is foglalkozol! S ha ő nem is, talán az ismeretségi körében lesz valaki, aki hozzád fordul majd, ha látja, hogy a közös ismerős kedveli az oldaladat, hozzászól a posztodhoz, vagy éppen megosztja, ajánlja azt!
2. Üzleti oldal
A vállalkozásod üzleti oldalán tudsz megosztani hasznos tartalmakat, kampányokat, eseményeket. Az üzleti oldal sokkal több lehetőséget rejt, mint a privát profilod.
Az eszköztára is szélesebb az üzleti oldalnak, hiszen az Elemzések segít az analitikában, mérhető az egyes posztok látogatottsága, meg tudod nézni, melyek posztok teljesítettek jobban másoknál egy adott időszakban.
Az oldalad Követőiről is itt érsz el részletesebb adatokat.
Használhatod a Figyelendő oldalak funkciót is, mely a konkurens oldalak eléréséről, népszerű posztjairól ad információt.
Ha szeretnéd még több emberhez eljuttatni a posztjaidat, fizetett hirdetést a Hirdetéskezelőből tudsz indítani.
A Facebook üzleti oldalakról részletesebben ebben a videómban beszéltem:
3. Facebook csoportok
A “Facebook Zero” óta, azaz mióta az üzleti oldalak elérése jelentősen visszaesett, talán a csoportokban számíthatsz még mindig jobb eredményekre, ha Facebookot használsz. Bár az utóbbi években már a csoportokban is egyre nehezebb az aktivitást fenntartani.
A csoportok előnye, hogy egyre több új funkció jelenik meg a csoportokban, használd őket!
Ez az a platform, ahol inkább közösséget tudsz építeni a követőidből, mint az üzleti oldalon. Főleg, ha zárt csoportot hozol létre, ahol csak a tagok látják a bejegyzéseket és kommenteket és nem az egész világ számára lesz nyilvános, ki mit gondol.
Használj rovatokat a csoportban. Ha megadsz Témákat, könnyebben lehet visszakeresni a korábbi posztokat.
Akár tematikus napokat is szervezhetsz.
Kihívásokat, eseményeket, szavazást hozhatsz létre (szuper piackutatási és témagyűjtési lehetőség).
Ha van egy rendszer a csoportodban, pl. Motivációs Hétfő, mint rovat, akkor a tagok ezt tudják, várják előre.
Való igaz hogy nem két perc felépíteni egy olyan közösséget, amely kellően interaktív, ám egy idő után önműködővé válnak a Facebook csoportok a lelkes csoporttagoknak köszönhetően és neked csak a moderálással és témafelvetésekkel kell majd foglalkozod.
Ajánlott házirendet is meghatározni és a felvételt is korlátozhatod, vagyis hogy csak beléptető kérdések megválaszolása után engedsz be új tagokat.
A csoport egy igazán élő közeg: csinálj videókat, legyen kérdezési lehetőség. Ezzel mélyebb kapcsolatot, bizalmat tudsz építeni a közösségeddel.
A kalauzok fület használva csokorba szedhetsz tanításokat, videókat, melyeket leckeként tudnak elvégezni/megtekinteni a csoporttagok. Ez egy nagyon hasznos funkciója a csoportoknak, érdemes használnod őket.
A csoportokról itt találsz egy videót:
NÉZD MEG ITT A PRAXISÉPÍTŐK ZÁRT CSOPORTJÁT A FACEBOOKON!
Ha érdekel a Facebook, mint közösségi platform, olvasd el ezt a blogbejegyzést is.