facebook brandepitesre

HOGYAN HASZNÁLD A FACEBOOKOT BRANDÉPÍTÉSRE COACHKÉNT?

énmárka

Hogyan használd a Facebookot brandépítésre? Tudnod kell, hogy ha online módszerekkel építed a praxisodat, még mindig kikerülhetetlen platform  a Facebook.

Hiába a riogatás, hogy rossz az elérés, drágul a Facebook, az emberek még mindig szeretnek görgetni. Csak meg kell találni a módját, hogy elérd őket!

Nézzük meg, hogyan is használd a Facebookot brandépítésre!

HASZNÁLD A FACEBOOKOT BRANDÉPÍTÉSRE COACHKÉNT

 

Miért brandépítés?

Mert a Facebook egy olyan platform, ahova inkább könnyed tartalmakért, képekért, szórakozni járnak az emberek.

Itt nem feltétlenül tarolnak a világmegváltó gondolatok, bár azért ne zárd ki, hogy komolyabb üzeneteket is eljuttass ezen a felületen, mert igenis lehetséges! Tény, hogy inkább a gyorsan emészthető, egy like-nyi időt igénylő posztok fellegvára a Facebook.

Sokszor tapasztalom én is, hogy ha magamról osztok meg képet, hogy éppen dolgozom, valahol vagyok, sokkal jobban teljesít a poszt és több embert ér el, mintha csak kiteszem a legújabb blogbejegyzésem.

 

Mire való a Facebook?

Arra, hogy az emberek megismerjék, hogy

  • ki is vagy,
  • mivel foglalkozol,
  • kiknek segítesz,
  • milyen témában tudsz segíteni

És mindezt nem hosszú-hosszú blogbejegyzéseken keresztül (arra ott a weboldalad, a blogod), hanem vizuális tartalmakkal, képekkel, rövid videókkal.

Tehát mindenekelőtt tartsd szem előtt, hogy mire való ez a platform.

Mutatok 3 módot, hogyan használd a Facebookot brandépítésre.

 

 Így használd a Facebookot brandépítésre!

 

1. A privát profilod

Igen, jól látod, a privát profil is használható szakmai tartalmak megosztására. Javaslom azonban, hogy ne a családot barátokat bombázd az üzleti posztokkal, hiszen nem ők jelentik a releváns közönséget számodra.

TIPP: Szegmentáld csoportokra az ismerősöket.  Ha nem tudod, hogyan kell, technikai segítséget találsz ITT. Ha látod, hogy reagál egy megosztott posztodra, hívd meg nyugodtan egy eseményedre, egy webinárra (ingyenes tartalmakat ajánlj elsősorban).

Fontos, hogy ne kérj, hanem adj!

Adj segítséget! Mutasd, mihez értesz, kiknek tudsz segíteni.

Az is fontos, hogy ne bombázd az embereket üzleti ajánlatokkal, bőven elég, ha kétszer egy héten posztosz a privát profilodon szakmai tartalmat!

Lehet, sok ismerősöd nem is tudja már, valójában mivel is foglalkozol! S ha ő nem is, talán az ismeretségi körében lesz valaki, aki hozzád fordul majd, ha látja, hogy a közös ismerős kedveli az oldaladat, hozzászól a posztodhoz, vagy éppen megosztja azt!

 

2. Üzleti oldal

A vállalkozásod üzleti oldalán tudsz megosztani hazsnos tartalmakat, kampányokat, eseményeket, sokkl több lehetőséget rejt, mint a privát profilod.

Az eszköztára is szélesebb az üzleti oldalnak, hiszen az Elemzések segít az analitikában, mérhető az egyes posztok látogatottsága, meg tudod nézni, melyek teljesítettek jobban másoknál egy adott időszakban.

Az oldalad Követőiről is itt érsz el részletesebb adatokat.

Használhatod a Figyelendő oldalak funkciót is, mely a konkurens oldalak eléréséről, népszerű posztjairól ad felvilágosítást.

Ha szeretnéd még több emberhez eljuttatni a posztjaidat, fizetett hirdetést a Hirdetéskezelőből tudsz indítani.

 

3. Facebook csoportok

Jelenleg a “Facebook Zero” óta, azaz mióta az üzleti oldalak elérése jelentősen visszaesett, leginkább a csoportokban számíthatsz jó eredményekre, ha Facebookot használsz. Egyre több új funkció jelenik meg a csoportokban, használd őket! A Facebook csoportok

Ez az a platform, ahol jelenleg valódi közösséget tudsz építeni a követőidből!

Használj rovatokat, ha megadsz Témákat, könnyebben lehet visszakeresni a korábbi posztokat.

Akár tematikus napokat is szervezhetsz.

Kihívásokat, eseményeket, szavazást hozhatsz létre.

Ha van egy rendszer a csoportodban, pl. Motiváxiós Hétfő, mint rovat, akkor a tagok ezt tudják, várják előre.

Nem két perc felépíteni egy olyan közösséget amely kellően interaktív, ám egy idő után önműködővé válnak a Facebook csoportok és neked csak a moderálással kell foglalkozod.

Ajánlott házirendet is meghatározni és a felvételt is korlátozhatod, vagyis hogy csak beléptető kérdések megválaszolása után engedsz be új tagokat.

A csoport az igazán élő közeg: csinálj videókat, legyen kérdezési lehetőség!

 

 

 

NÉZD MEG ITT A PRAXISÉPÍTŐK ZÁRT CSOPORTJÁT A FACEBOOKON! 

Hamarosan újabb praxisépítő bejegyzéssel várlak a blogon, addig is jó munkát, kedves Praxisépítő! 🙂

 

 

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.