hogyan szervezz nyereményjátékot

HOGYAN SZERVEZZ NYEREMÉNYJÁTÉKOT?

tartalomstratégia ügyfélszerzés

A Facebook nyereményjátékok szervezéséhez szeretnék ebben a blogbejegyzésben egy kis segítséget adni neked. Mondok egy saját példát a közelmúltból. Asszertivitás kurzus kampányban, annak beharangozásaként hirdettem a Facebook oldalamon egy nyereményjátékot, ahol egy fő számára részvételi lehetőséget sorsoltam ki a tanfolyam alap csomagjára.

A nyereményjátékot pusztán azzal a céllal szerveztem, hogy egy pici piackutatást végezzek, azaz megtudjam, hogy ebben a konkrét témakörben az érdeklődőknek mik azok a főbb elakadási pontjai, nehézségei, amikre ők most megoldást keresnek.  Szerettem volna, ha ezt saját szavaikkal mondják el. Nem véletlenül. 

 

MI A CÉLOD A NYEREMÉNYJÁTÉKKAL?

Hogy hogyan is szervezz nyereményjátékot, az sok mindentől függ. Elsőként érdemes meghatározni, mi a célod vele. Számomra a fenti esetben az volt a cél, hogy tudjam, hogyan, milyen szavakkal, kifejezésekkel írhatom majd leginkább körbe az elakadást, a problémát, aminek megoldásában segít a tanfolyamom.

Nyilvánvalóan ezek a pontok azok, amik a kampány során az én kommunikációs stratégiámat meghatározzák, azaz ezekről az elakadásokról kell kommunikálnom a blogon, a Facebook oldalon, a zárt csoportban stb. a kampány előkészítésekor és majd az értékesítés szakaszában. Minden platformon.

Tehát amikor látsz akármilyen oldalakon nyereményjátékot, vagy gondolkozol azon, hogy te szeretnél szeretnél nyereményjátékot szervezni, akkor jó ha tudod, azért ennek mindig van egy apropója. Először ezt kell kitalálnod.

Ez lehet pl. igényfelmérés, piackutatás egyúttal. Lehet pusztán az, hogy megjutalmazd a követőidet, olvasóidat. Szervezheted valamely alkalom, esemény, mérföldkő kapcsán, hogy megköszönd részvételüket, támogatásukat a közösségedben.

 

ORGANIKUS ELÉRÉS- REKLÁM INGYEN

Ha komolyan veszed a praxisépítést, akkor tudod jól, hogy az online jelenléted (egyik) célja az, hogy eladd önmagadat, a termékedet, a szolgáltatásodat, még ha benned lévő gátak ezt sokszor nehezítik is.

Mondjuk ki ezért, a Facebook oldaladnak, a weboldaladnak és minden platformodnak az a szerepe, hogy ott megmutasd minél több embernek, milyen szakterületen és miben tudsz nekik segíteni. Hogy lehetőleg minél több ember számára láthatóvá tedd a tartalmaidat (ingyenest és fizetőset is).

És ha releváns számukra az ajánlatod, akkor vásárolni fognak.

Ahhoz pedig, hogy ne csak a fizetős hirdetéseken keresztül menjen csak a híred, hanem organikusan (és ingyen), kiváló eszköz pl. egy  nyereményjáték szervezése.

 

FACEBOOK OLDAL VAGY FACEBOOK CSOPORT?

Ha a játékot a Facebook oldaladon szervezed, akkor eljuthat nagyon sok olyan emberhez is, aki talán nem “releváns közönség”. Sajnos az is igaz, hogy sokan jönnek az ingyenre, a potyára, ezt nem lehet sajnos megakadályozni. Ezek a lelkes érdeklődők, kommentelők aztán el is tűnnek a süllyesztőben a sorsolás után.

De ne bánd. Aki nem célcsoport, nem fog később sem ebookot vebnni tőled, nem megy el a workshopodra, sem az egyéni konzultációdra. Az ő szerepe annyi volt, hogy kedvelése, megosztása lévén te eljuthattál ingyen olyan emberekhez, akik viszont már ténylegesen potenciális ügyfeleid lehetnek.

Ha azonban azt szeretnéd, hogy már irányítottan a megfelelő közönséghez jusson el a nyereményjátékod, akkor indítsd a játékot a zárt csoportodban, ahova eleve szűrve engeded be a tagokat. Pl. beléptető kérdések használatával, jól megfogalmazott csoport leírással és csoportszabályzattal.

Ennek hátránya, hogy zárt csoport lévén organikusan nem fog terjedni a játék, eleve limitált számú érdeklődőt érhetsz csak el.

Továbbá itt sajnos nem megoldott még jelenleg a „gépi sorsolás”, hanem kézzel kell sorsolnod.

 

SORSOLÁS

Facebook oldaladdal regisztrálva, a nyereményjátékos posztot kiválasztva tudsz sorsolást tartani a Facebooknyertes oldalon. ITT. Csoportban azonban csak a kézi, kihúzós módszer működik jelenleg. Akkor szabályos a játékod, ha like-ot (kedvelés) és/vagy hozzászólást kérsz a játékban résztvevőktől, megosztást nem kérhetsz. Más személyek taggelését (jelölését) sem kérheted. A Facebooknyertes is ezen szempontok szerint enged sorsolni. Érdemes átnézned a lehetőségeket már a játék meghirdetése előtt

Ha Instagramon játszol, ott még nagyobb a mozgástér jelenleg, hogy milyen adatokat kérhetsz be és mi alapján sorsolhatsz. Sorsoláshoz ajánlom ezt az oldalt. 

 

FONTOS “APRÓSÁGOK”

Számos fontos részletre ki kell térned még, amikor azon gondolkozol, hogyan szervezz nyereményjátékot. Magát a játékot magában foglaló posztodban például meg kell jelölnöd, hogy a Facebook nem támogatja, nem hagyja jóvá, nem kezeli a nyereményjátékot és a promóciód nem kapcsolódik a Facebookhoz.

Kell lennie egy Nyereményjáték-szabályzatodnak is, amire linkelnek kell a posztban. A szabályzatban szerepelnie kell, hogy “A Facebook teljeskörűen mentesítve van minden jelentkező vagy résztvevő részéről. Elismerjük, hogy a promóciót a Facebook nem támogatja, nem hagyja jóvá és nem kezeli, illetve a promóció nem kapcsolódik a Facebookhoz.”

A nyereményjáték szabályzatban meg kell határoznia játékban való részvétel feltételeit, a nyeremény megszerzésének módját.

Érdemes tehát körültekintően és átgondoltan meghirdetni a játékot, hogy később ne legyen félreértés belőle.

 

Remélem ezek a fenti átgondolnivalók segítenek neked is abban, hogy megtervezd, hogyan szervezz nyereményjátékot a Facebook oldaladon vagy a csoportodban.

Ha van kedved, beszélgessünk a témáról a Praxisépítők zárt csoportjában is.

További hasznos tippeket olvashatsz a Facebook oldalakkal kapcsolatban ebben a bejegyzésben.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.