HOL IS VAN A TE ÜGYFELED?

ügyfélszerzés

Ha mindenkire célzol, senkit nem érsz el.

Ez már csak így megy a mai világban. Pláne, egy olyan területen, ahol kezd telítődni a piac.. Ma már nem kapják fel a az emberek a fejüket, hogy jééé, coach vagy, de jó! Csak legyintenek inkább, aha, Te is kócs vagy…

Szerencsére ezekkel a legyintőkkel nem is kell különösebben foglalkoznod, sokkal inkább azokkal, akik a Te potenciális ügyfeleid lehetnek.

Tehát pontosan őket kell megtalálnod, hozzájuk kell szólnod.

Ne csak sima life coach legyél, senkit nem hat meg. Van belőle ezer. Kiknek segítesz? Milyen témában?

Ezt gondold át! Nézzük meg sorban, mit is kell felmérned elsőként!

 

1. KI IS AZ IDEÁLIS ÜGYFELED?

Bármin dolgozol: egy szolgáltatás csomagon, egy könyvön, egy sima Facebook poszton, mindig az ideális ügyfeled lebegjen a szemed előtt. Hiszen az a célod, hogy őt és a hozzá hasonló embereket találd meg, akiknek ugyanolyan, vagy hasonló problémájuk elakadásuk van és aminek a megoldásához, éppen a te segítségeddel juthatnak majd el.

 

2. TUDD AZT IS, KI NEM A TE ÜGYFELED!

Hogy miért? Mert előbb vagy utóbb úgyis kiderül, hogy csak vesztegetitek egymás idejét. És jobb, ha ez inkább előbb derül ki. Mert így nem lesz elégedetlen az ügyfél, időben fog fizetni, nem mondja le az utolsó pillanatban a konzultációt. Ezért jó például egy első (nulladik) alkalom, ahol a közös munka részleteit, feltételeit megbeszélitek és kiderül az is, szimpatkusak vagytok -e egmásnak. Ez is fontos. Tudnod kell tehát konkrétan azt is, kikkel NEM szeretnél együtt dolgozni! TIPP: ha nem tudod pontosan meghatározni jelenleg, ki is az idelis ügyfeled, segíthet körvonalazni, ha azt bizonyosan tudod, ki nem az.. Innen is megközelítheted a kérdést!

 

3. TE MINEK VAGY A SZAKÉRTŐJE?

Ezt kommunikáld minden felületeden! Adj hasznos, releváns tartalmakat a célközönségednek. Gondolj a médiára. A szerkesztők mindig egy adott témához keresnek szakértőket! Te mire specializálódtál? Ha ez még nincs meg, mindenképpen meg kell keresned, le kell szűkítened a szakterületet, úgymond lefoglalnod a saját szegmensedet.  Ha azt mondom ilyen coach/terapeuta stb. kell nekem, Te juss eszembe! 

 

4. KÖZÖS ÉRTÉKREND

Nyilván nem véletlenül foglalkozol azzal, amivel. Sorsközösségben állsz azokkal, akikkel dolgozol? Te már túl vagy egy életszakaszon, ezért tudod hitelesen támogatni azokat, akik jelenleg benne vannak? Egy gyerekkori emlék, egy családi minta, egy ismerőssel folytatott beszélgetés fordított a segítő szama felé? Mitől vagy hiteles? Az előbbi felvetést fordítva, azt is mondd meg, miért pont hozzád kell fordulnom, ha xy coach/terapeuta kell nekem. Mutasd meg, mesélj róla, oszd meg a személyes történetedet. Ezzel azokat az embereket fogod bevonzani, akiknek épp most, épp abban a az élethelyzetben lehetsz támaszuk, aminek a szakértője vagy!

 

5. SZENVEDÉLY

Arról tudsz lelkesen, átéléssel, szenvedéllyel beszélni, amiben hiszel, ami te magad vagy, amivel azonosulni tudsz. Nem lesz ötpercenként alkotói válságod, mert semmilyen téma nem jut eszedbe, amiről írhatnál, ha tele vagy lelkesedéssel a szakterületed iránt. Ezer ötlet cikázik át majd naponta az agyadon, mit is tudnál még előhúzni a tarsolyodból! Figyeld meg magad, mennyire esik nehezedre beszélni a témádról? Ha igen, akkor gondold át, vajon jó helyen vagy-e egyáltalán! Ha azt kérdezem, tudnál-e ezzel foglalkozni az elkövetkezendő 10-20 évben, amit most kitaláltál magadnak, akkor is lelkes leszel-e vajon? TIPP: hogy az ihlet ne szálljon csak úgy el, mindig legyen nálad egy kis jegyzetfüzet vagy használj app-ot (Evernote pl.) hogy felírhasd az ötleteidet.

 

6. AZOKAT KERESD, AKIK AKARJÁK A VÁLTOZÁST!

Nagyon fontos. Én is azt látom, hogy olykor bizony hosszú-hosszú edukációs folyamat szükséges egyes embereknek ahhoz, hogy rájöjjenek, az én szolgáltatásom segíteni fog nekik. Én tudom, nekik még meg kell tanulniuk hinni ebben, látniuk kell a pozitív jövőképet, az elérhető eredményeket. Ez persze területfüggő is, de sok idő, sok pénz, ha csak ilyen ügyfeleket akarsz hajtani…

Nem. Azokat kell megtalálnod, akik már TUDjÁK , hogy segítségre van szükségük, akik már törik a fejüket a megoldáson, csak még azt nem tudják, hogy Te vagy az, akikre szükségük van. Ezt mutasd nekik magad. 

7. KUTASD IS A CÉLCSOPORTOD!

Az jó, hogy elhatározod, stratégiailag felépíted, hogy kiknek és miben szeretnél segíteni, ám az utca kétirányú. Ahogy elindulsz és építkezel, úgy alakul majd egy követőbázis, egy közösség körülötted. Figyelned kell arra, ők mit szeretnének tőled. Velem is előfordult már, hogy nagyon szerettem volna elindítani egy programot, amibe beleszerelmesedtem, de aztán azt láttam, hogy az én közösségemnek igazából nincs rá igénye. Nem erőltettem. Mindig megkérdezem a zárt csoportom, az anyaklubomban, mit szeretnének, mire vágynak, mi lenne neki az igazi segítség.

Te is figyelj erre!

 

8. TESZTELJ!

Bármibe is kezdesz, az elején úgy tekints rá, mint egy teszt időszakra! Várd meg az első visszajelzéseket, figyeld a hírlevélben az átkattintásokat. A blogodon a Google analytics statisztikákat. Tényleg vevő az újdonságodra a közösséged? Fontos az ügyfélszolgálat. Mik a kérdéseik? Mit nem értenek? Hol lehetne többet beletenni? Lehet, hogy alapvetően az ötleted, a koncepciód nem rossz, csak finomítani kell rajta. Az ajánlati elemeket átdolgozva lehet nagyobb sikere lesz annak, amit kitaláltál. Ez az egyik kulcs a sikerhez. Tesztelni, mérni kell, folyamatosan! Ne törjön le, ha nem minden varázsütésre! Dolgozz azon, hogyan csinálhatnád jobban!

 

 9. SEMMI NINCS KŐBE VÉSVE!

A célpiacod sem. Lehet változik menet közben és meglátod majd, kik csatlakoznak hozzád, kik kérik a segítségedet. Én alapvetően life témában kezdtem el dolgozni az anyukákkal. Aztán amikor az otthon lévő anyukák készültek visszatérni a munka világába, akkor egyre inkább előjöttek a business témák a konzultációkon, ezért végeztem el a business képzést is. Neked is folyamatosan kell fejlődnöd, tanulnod. Nézd meg, mi a közösséged igénye, tanulj, képezd magad, hogy segíthess nekik!

 

Ha tetszett a bejegyzés, megköszönöm, ha megosztod! Ha szeretnél velem dolgozni praxisod építésén, pl. a potenciális ügyfeleid elérésén ITT tudsz jelentkezni!

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.