KI A JÓ ÜGYFÉL?

ügyfélszerzés

Coach vagyok, szeretek kérdezni.

Most épp azon tűnődöm, vajon mit is gondolsz te praxisépítőként az ügyfeledről. Ismerd őt vajon? Tudod, hogy kicsoda ő pontosan? Hogy miért szeretsz vele dolgozni? Mitől jó ügyfél ő számodra? Mit jelent egyáltalán az, hogy jó ügyfél valaki?

 

KI A JÓ ÜGYFÉL?

És nem, nem a Buyer Persona a mai poszt központi figurája. Nem egy elképzelt alak, akit te ruházol fel tetszőleges tulajdonságokkal, személyiségjegyekkel és helyezed el egy kitalált képben, rendszerben.

Gondolj most inkább egy hús-vér emberre!

Ha hiszel abban, hogy segítőként a bizalomépítéshez nélkülözhetetlen az a bizonyos kémia, akkor hamar rájössz, hogy nem véletlenül találnak rád bizonyos emberek (típusok), nem véletlenül választ pont téged valaki a segítőjének.

  • Ki is ő?
  • Milyen valójában?
  • Miért pont benned hisz?
  • Mit tudsz adni neki, ami miatt pont most, pont a te irodádban/monitoroddal szemben ül?

A válaszok segíthetnek abban, hogy beazonosítsd, mit is keresnek nálad az emberek, akik hozzád fordulnak. 

Hogy lásd, miért pont te vagy hiteles a számukra. És ez sok egyéb válaszhoz is elvezet, amire vonakozóan talán nem is gondoltad, hogy egyáltalán kérdést kell feltenned. Pedig kell!

 Ha már vannak ügyfeleid, gondold azt végig, milyenek ők és hogy miért tudtok jól együtt dolgozni.

Nézd végig az ügyfeleid listáját. Tudom, hogy mivel emberből vagy, neked is vannak érzéseid, benyomásaid, amikor valaki ott ül veled szemben.

Gondolj arra, hogyan érezted magad konzultáció közben? Vártad a következő alkalmat mindegyikükkel? Vagy érezted, hogy valamely ponton, valamelyikükkel nincs meg az összhang? Hogy a téma nem érdekelt, amit hozott?

Mit üzen ez neked vajon?

Az ember nem érdekelt? Vagy a téma?

Hányszor fordult elő például az, hogy vártad, hogy véget érjen egy konzultáció/tanácsadás? Hogy nem szeretted volna, hogy legyen folytatás. Légy őszinte magaddal, előfordult ilyen?

Nos, mindez bizony jelent valamit.

Lehet, hogy az ügyfél jó, de hogy nem neked jó, hanem valaki másnak, az is megeshet. Bűn ez vajon? Mindenkit el kell vállalni szerinted, aki hozzád fordul? Ez is jó kérdés, igaz?

Szerintem akkor működik jól az ügyfél és a segítő közötti kapcsolat, akkor tudsz valóban segíteni a hozzád forduló embereknek , ha megvan a kapocs közöttetek. 

Feltételezem, ha kicsit elgondolkozol rajta, te is egészen konkrétan meg tudod határozni, milyen emberekkel szeretsz igazán dolgozni.

És  az a  cél az ügyfélszerzésnél, hogy az ilyen emberekből találjon rád még több!

Azt gondolom, ha ebből a szemszögből vizsgálod meg a kérdést, egy kicsit más képet kapsz, mintha csak gyártasz egy képzeletbeli Emesét vagy egy Sándort ideális ügyfélnek , azaz Buyer Personának.

Megértem, ha most azt mondod, hogy ez a történet nem rólad, hanem az ügyfélről szól és neked szakemberként meg kell találnod bárkivel a hangot, aki hozzád fordul, hogy nem válogathatsz. De hagy kérdezzek vissza! Szeretnél olyan ügyfelekkel dolgozni, akikkel tényleg élmény számodra is a közös munka vagy neked mindegy, hogy ki esik be az ajtón?

Ha szeretnéd kézbe venni az irányítást és a te szemszögedből ideális ügyfelet megtalálni, gondolkozz kicsit másképp arról, ki is a jó ügyfél valójában!

 

Szeretettel várlak a Praxisépítők zárt csoportjában a Facebookon ITT.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.