Talán te is belefutottál már abba a problémába praxisod építése során, hogy igazából nem működnek az általános marketing módszerek segítő szakembereknél.
Azt tapasztalom, hogy gyakorlatilag olyan, mintha mínusz 1-ről kellene indulnunk segítő foglalkozásúként.
Hiszen egyrészt személyes márkát építünk, nem tudunk instant megoldásokat kínálni, gondolj csak bele.
Bemész egy cipőáruházba, akár online, vagy pedig egy személyes sétád alkalmával bekeveredsz egy cipőboltba. Tudod, hogy kell cipőt venned, és kiválasztod, amelyik neked tetszik. Egyértelmű probléma, egyértelmű és egyszerű a döntés.
Ezzel szemben a coaching például, de ide tartozik a pszichológiai tanácsadás is, konzultációk is, tehát ami a lelkeddel foglalkozik, ami a lélekre hat -ezek gyakorlatilag nem a kirakatban lévő nehézségek.
Sőt sokan először ott tartanak még, hogy tagadásban vannak és be sem ismerik azt, hogy esetleg az adott területen szakértői segítségre lenne szükségük.
Számos esetben tehát még egy megelőző edukációra is szükség van, Vagyis azt kell felismertetni a leendő ügyfeleiddel, hogy igen, ők már azon a ponton vannak, amikor egyedül nem boldogulnak, és szükség lesz egy külső segítő bevonására azért, hogy túl tudjanak jutni életük egy elakadásán.
MI IS AZ EREDMÉNY?
Úgy mondjuk, hogy a segítő foglalkozásúak leggyakrabban ilyen “soft” szolgáltatásokat nyújtanak amit nem lehet megfogalmazni annyira konkrétan, mint pl. egy cipő vásárlását.
Hacsak nem pénzügyi területen, karrier területen mozogsz, amit ugye egyértelműen meg tudsz magyarázni.
De a klasszikus life coachingos – életvezetési területek sokkal megfoghatatlanabbak. Mert mi is itt az erdemény? Ugye mindenkinek más…
SEGÍTŐT MÁSHOGY VÁLASZTUNK
Másrészt ugye segítőt is úgy választunk, hogy kötődjünk az ő személyéhez és legyen bizalmunk benne. A példánál maradva a cipőbolt kapcsán valójában mindegy, melyik üzletbe megyünk be (nyilván, hogyha a márkahűséget nézzük, akkor az szempont lehet). De ha csak egy szimpla tavaszi cipőt akarok venni, akkor be fogok menni egy plázában három cipőboltba, aztán majd választok valamelyikben egy tavaszi cipőt magamnak.
Ez egy sokkal gyorsabb és egyszerűbb döntés, mint az életedet, az érzéseidet, a gondolataidat megosztani valakivel.
Ez az, amiért nem működnek az általános marketing módszerek segítő szakembereknél. Nem termék, hanem szolgáltatásközpontúak, ezért először a bizalmat és a hitelességet szükséges felépíteniük leendő ügyfeleiknél..
Nagyon specifikusan kell megközelítenünk az ügyfélszerzés kérdését, és ebben tudok segíteni neked, ha te is segítő szakemberként építed a vállalkozásodat.
Ha érdekel, melyek a jól működő marketing módszerek segítő szakembereknél akkor LÉPJ BE ITT A PRAXISÉPÍTÉS ONLINE ZÁRT CSOPORTBA . Heti élő videókkal várlak a Kávészünet rovatban 8 év saját és 4 évi segítő foglalkozásúak mentoraként szerzett tapasztalatommal.
Ha személyes segítséget szeretnél vállalkozásod fejlesztésében, akkor nézd meg itt a Praxis Mentorprogramomat. Március végén indul a program, elindult a jelentkezés.