ONLINE PRAXIS ÉPÍTÉSE VAGY PRAXISÉPÍTÉS ONLINE?

praxisépítés

Nem ugyanaz a kettő és nem véletlenül praxisépítés online a blog neve.

Azt gondolom, hogy nem csak online praxist lehet építeni online eszközökkel. Így nem is korlátozódik majd erre a blog tartalma!

Amit én szeretnék, az, hogy abban támogassalak, hogy akár az offline, akár az online jelenléted erősödjön azokkal a módszerekkel, amiket mutatok, ha olvasod az írásaimat.

 

Szolgáltatóként sajnos nem működik úgy a klasszik marketinges modell, mint a karikacsapás. Ha a legegyértelműbben szeretném megfogalmazni, akkor azt mondom, nem ugyanúgy kell/tudsz szolgáltatást értékesíteni, mint egy terméket, mondjuk pl. gyerekcipőt.

Vannak jól működő metódusok persze, de már a kiindulási pont sem azonos. Az előbbi esetben ugyanis messzebbről futunk neki…

 

MESSZEBBRŐL RAJTOLSZ

A szolgáltatás (coaching, tanácsadás, bármi…) értékesítésénél azt hiszem ki kell mondani, hogy mínusz 1-ről indulsz (lehet mínusz 10 is…, most mondtam egy számot.) Először bizalmat kell építened, aztán tudsz eladni! Méghozzá saját magadat adod el: a tudásodat, a hitet, hogy képes vagy segíteni a másiknak. Ez masszív bizalom kérdése.

Mert mi a helyzet a gyerekcipővel? Mi is van a vevő fejében? “Kell cipő? Kinőtte? Kilukadt? Kell cipő!”  Ennyi.

Más kérdés, hogy nem mindegy, hogy hol veszi meg a cipőt és itt persze ezer féle szempont alapján döntenek az emberek: minőség, ár, márka, ajánlás, speciális (pl.ortopéd) igények, online vagy offline vásárlás stb.)

 

A SZOLGÁLTATÁS ÉRTÉKESÍTÉSE MÁS

De a szolgáltatásod értékesítése onnan indul, hogy sokszor az ügyfélben még az sem alakult ki pontosan, hogy egyáltalán segítségre van szüksége, vagy nem tudja, hogy pontosan miben van szüksége segítségre.

Sok esetben egy hosszabb-rövidebb edukációs folyamat előzi meg tehát azt, hogy ügyfeleddé váljon valaki.

A klasszikus modell persze a problématudattól eljut a megoldás-tudat kialakításához, de egy szolgáltatás értékesítésénél ez mindig hosszabb folyamat!

 

AJÁNLÁS MINDENEK FELETT, DE SENKI NEM ÍGY INDUL…

Sokat segít persze az ajánlás, az ha nem csak magadat reklámozod, hanem vannak már sikertörténetek, olyan ügyfelek, akik készek beszámolni, nevüket, arcukat adni a közös munkához, elért eredményekhez. Az én oldalamon is találsz referenciát ITT.

Minden önreklámnál többet ér az, ha mások mondanak jót rólad!

Na de eddig a pontig el is kell jutni!

Te, aki most itt vagy, talán épp az első ügyfeleid megszerzésével vagy elfoglalva, és még csak álmodozol arról, hogy egy nap majd a kilincset adják egymásnak és tele lesz az előjegyzési naptárad!

Nyugalom, csigalom!

 

A SZORGOS HANGYA ESETE

Nem fogsz egyik napról a másikra beindulni, nem vagy egy startup! Apropó, a startup is csak látszólag robban be, tudod Te mennyi háttérmunka, előkészület, teszt zajlik le addig, amig elindulnak?!

Tehát építkezünk. Mint a szorgos hangya!

Ha velem tartasz, segítek.

 

♣ EZT VIDD MA MAGADDAL: az online praxisépítés nem egyenlő azzal, hogy online praxist építünk! ♣

 

Ne úgy képzeld el, hogy Te csak skype-on fogod elérni az ügyfeleidet, meg az éteren át kommunikálsz velük. Dehogyis! Nagyon is fel kell állni a monitor mellől, meg kell mutatnod magad, kapcsolatokat kell építened.

Offline is jelen kell lenned, ha sikeres praxist szeretnél!

Ám mindezt remek online eszközökkel is meg tudod támogatni! Használd ki a lehetőséget.

Alap a weboldal, a Facebook oldal, a Facebook csoport, az e-mail marketing rendszer. És még sok egyéb lehetőséged is van, mindenről beszélünk majd (élő videók a zárt csoportban ITT) és meg is mutatom szép sorban, hogyan használd az egyes felületeket!

Kövesd a blogot, ha szeretnél praxist építeni online eszözökkel (is)!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.