PRAXIS INTERJÚ: REPKA ÁGNES

interjú praxisépítés

Ebben a sorozatban olyan coachokkal, tanácsadókkal, segítőkkel készített interjúkat olvashatsz, akik már felépítették a praxisukat, kialakult ügyfélkörük van.

Kíváncsi vagy, ők hogy csinálták?
Milyen módszerekkel építkeztek?


Kövesd a blogot és olvasd el a sikertörténeteket! Ebben a részben 
Repka Ágnest ismerheted meg.

K: Mivel foglalkozol, Ági, kiknek segítesz?

Á: Várandós, vagy babát tervezgető nőknek és kisgyerekes anyukáknak segítek elsősorban munkajogi kérdésekben. Amikor egy nő gyermeket vállal, vagy ezt tervezgeti, számtalan munkajogi kérdéssel találja magát szemben, kezdve a felmondási védelemtől egészen addig, hogy az otthon töltött idő után vissza kell-e vennie őt a munkáltatójának. Emellett álláskeresési és karrier tanácsadási szolgáltatásaim is vannak, hiszen a másik oldalról jöttem: sokáig fejvadász, HR tanácsadó voltam, s ha már az anyukáknak segítettem anyagilag jövedelmezően megválni a korábbi cégüktől, akkor segítek nekik új állást is keresni. Az oldalam a http://dolgozomami.hu/

 

K: Miért lettél tanácsadó?

Á: Mindig is érdekelt a nők helyzete a munkaerőpiacon, a női karrier titka, az esélyek egyenlősége vagy inkább egyenlőtlensége, ám amióta anya lettem, mindez többszörösen felerősödött. Nap, mint nap látom, hogy mekkora dilemma előtt áll egy fiatal, vagy már nem is annyira fiatal nő, amikor az élete egyik legszebb teendője, a gyermekvállalás-gyereknevelés és az állása biztonsága között habozik, olyan választás elé állítva, ami nem szabadna, hogy előforduljon. Tanácsaimmal, tapasztalatommal segíteni szeretnék minden nőnek, aki boldog anyuka és elégedett, megbecsült munkaerő szeretne egyszerre lenni.

 

K: Hogy emlékszel, mi okozta a legnagyobb nehézséget számodra a praxisod elindításában és hogyan kerekedtél felül ezen?

Á: Nem emlékszem kifejezett technikai vagy szakmai nehézségre, örömmel végeztem minden feladatot, legyen az a weboldal programozása, a hírlevélküldő rendszer megtanulása vagy a szolgáltatások fejlesztése, ügyfelek szerzése. Talán a munka és a magánélet szétválasztása volt egy nehéz lépés számomra: sok-sok évig ingyen, minden kérdésre válaszoltam a blogomon, s ez egy idő után a családom és az Én-időm rovására ment. Ekkor meg kellett tanulnom nemet mondani, s bezártam a kérdezési lehetőséget a blogon. Heti több mint 100 weboldalon és e-mailben feltett kérdésre képtelenség volt válaszolni.

 

K: Milyen módszerekkel építkeztél? Milyen online és offline platformokat használtál?

Á: A praxisom alapjait a blogom adta, amit még az első lányom születése után kezdtem el írni „hobbiból”, az otthon töltött idő alatt. Mikor visszamentem a főállásomba dolgozni felsővezetőként, továbbra is írtam a blogot, így mikor eljött a döntés ideje, hogy az alkalmazotti létből váltok a vállalkozásba, s ezen túl üzletszerűen csinálom, már egy jól felépített, ismert blogom volt sok-sok olvasóval, hírlevelekkel. Maga a téma akkoriban nagyon ritka volt, nem volt senki, aki csak ennek szentelt volna egy egész blogot, egy weboldalt, így a rendszeres posztolás hamar ismertté tett. Emellett elindítottam a Facebook oldalamat is, és nagyon sok rádiós, TV-s szereplést vállaltam, hogy minél jobban megismertessem a téma szükségességét az anyukákkal.

 

K: Mennyi idő kellett, hogy igazán beinduljon a praxisod?

Á: Ennek az előkészítésnek köszönhetően nem kellett sokat várnom a sikerre onnantól, hogy „főállásban” vállalkoztam, de ha onnan nézem, hogy a praxis alapját adó blog felfuttatásán a korábbi felsővezetői állásom mellett éjszaka és hétvégén jó sokat dolgoztam előre, akkor bizony évekbe telt.

 

K:  Mit gondolsz, mitől jó tanácsadó valaki?

Á: Szakmai tudás, hitelesség és szakmai alázat. Azóta sokan fogtak bele ugyanebbe a területbe, gombamódra nőnek ki a földből az anyukás munkajogi tanácsadók, de aki nem képzi magát folyamatosan, s nincs tisztában a törvény apró részletein kívül a gyakorlattal is, az bizony félre viszi az ügyfeleit – sajnos nem egyszer látok ilyet. Másrészt az én sikerem azon is múlt, hogy én magam is édesanya vagyok, tudom, hogyan éreznek, gondolkoznak az ügyfeleim. Ismerem a félelmeiket, vívódásaikat a munkába visszatérés során, mert én is megéltem ugyanezt, így hiteles személyként tudok tanácsot, támogatást adni.

 

K: Mit szeretsz leginkább a munkádban?

Á: Sok szép része van a tanácsadási folyamatnak, de talán az a legértékesebb pillanat, amikor az addig bizonytalan, kissé félős anyuka kiáll a jogaiért, és az általam kapott munkajogi és lelki támogatással eléri, amit akart. Ne feledjük, nagyon nehéz valakinek nemet mondani, akinek eddig mindig igent mondtunk a munkahelyünkön – a főnökünknek! A másik, amit említenék, hogy az általam adott munkajogi tudással és tanácsokkal az egész család anyagi hátterét is biztosíthatjuk, hiszen egy korrekt elválás során nagyon sok pénzről van szó, ami hónapokig anyagi biztonságot nyújt a családnak, s az anyukának az álláskeresés idejére. Újabban pedig a folytonosság okoz örömet, azaz amikor évek múlva visszatérnek a régi ügyfeleim egyre többen, még egy babát szültek s most térnének vissza, vagy új cégnél vannak, de kikérik a véleményemet, vagy a férjüknek is kell munkajogi segítség.

 

K: Milyen terveid vannak a közeljövőben/min dolgozol most?

Á: Most nyáron kicsit leállok a munkával és a lányaimmal töltök több időt – ez az én kis luxusom vállalkozóként -, de fejben készülök már az őszre, s szeretnék majd új tartalmakkal kijönni. Régóta kacsingatok a videós tartalomkészítés irányába, most, hogy a kisebbik lányom bölcsis lett, talán időm is lesz rá!

 

K: Mit üzensz azoknak, akik most vágnak bele a praxisépítésbe?

Á: Ne féljenek időt és energiát beletenni, akár ingyen is, az első időben. Én több évig adtam online tanácsot ingyen, vállaltam sok-sok felkérést, s ezáltal sikerült nagy olvasótáborra és ismertségre szert tennem. A vállalkozás során sokszor eleve hiányoznak a kollégák, így az ember óhatatlanul beszűkül. Megoldás lehet erre, hogy keressenek hasonló vállalkozókat, csoportokat, ahol támogatókat, sorstársakat találnak, akikkel meg lehet osztani az örömöket, gondolatokat, ötleteket. A harmadik, hogy legyen saját hangjuk és ötletük,merjenek egyediek lenni. Tudom, hogy ez sokkal több munkát igényel, viszont hosszú távon csak ez vezet sikerre. Aki csak másol, az néhány év múlva eltűnik a piacról, de aki egyedi, megkülönböztethető, arra emlékeznek az olvasók és az ügyfelek.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.