PRAXISÉPÍTŐ MENTORPROGRAM: GUIDI-FARKAS LILLA – BABY FOR YOU

mentorprogram praxisépítés

A Praxisépítő Mentorprogram sorozatban bemutatom azon ügyfeleimmel végzett közös munkánk folyamatát, akikkel együtt dolgoztam a 3 alkalmas praxisépítő konzultáción és akik hozzájárultak ahhoz, hogy a tapasztalataikat, az elért eredményeiket megosszam az oldalon.

Most Guidi-Farkas Lillával és a Baby for You-val ismerkedhettek meg!

A MIÉRT…

Ez írja Lilla az okokról, amiért jelentkezett a Mentorprogramba:

“Úgy érzem, van egy elakadásom. A koncepcióm rendben van, de nem tudom aktívvá tenni, mert újabb és újabb kérdések merülnek fel bennem. Rendszert szeretnék, hogy lépésenként valósíthassam meg, amit szeretnék”.

Íme néhány kérdés, ami Lillát foglalkoztatta:

  • Tudásátadás, de mennyire hiteles?
  • Coaching a keret. De elég-e ez?
  •  Mikor indítsam el a coacholást?
  • Jószolgálati területből hogy lesz megélhetés?

 

Lilla meddőségi tanácsadó és coach. Olyan pároknak szeretne segíteni, akik már benne vannak abban a folyamatban, hogy szeretnének kisbabát, de ez valamilyen oknál fogva nem jön össze. Fontos szerepet kap a Baby for You oldalán az edukáció. (Facebook oldalát ITT találod)

 

A MENTORPROGRAM 0. LÉPÉSE…

Mielőtt belevágunk a közös munkába, minden ügyfelemmel felmérjük először is, hogy hol tart jelenleg a praxisépítésben.

Van, aki teljesen nulláról indul és még csak a koncepció van meg a fejében, hogy mivel is szeretne foglalkozni.

Lillának már működő, ám még nem aktív Facebook oldala volt és a blog.hu felületén tervez blogolni.

 

AZ ÉPÍTKEZÉS…

A praxisépítés központi eleme, hogy miből is lesz bevételünk. Éppen ezért minden egyes lépésünk megtétele előtt azt kell megvizsgálni, hogy az, amivel éppen foglalkozunk vagy amivel foglalkozni szeretnénk ma, holnap, egy adott pillanatban, az a konkrét tevékenység kapcsolódik-e, közelebb visz-e ahhoz a célunkhoz, hogy új ügyfelet szerezzünk.

Szem előtt kell tartani azt is, hogy a praxisépítés egy folyamat, olyan, mint amikor legót épít az ember: kellenek az alapok és arra lehet majd építkezni. Az alap pedig a hasznos tartalom, ami segít abban, hogy nyilvánosan megmutasd, kommunikáld, hogy mely szakterület szakértője vagy. Egy jó tartalomstratégia nélkülözhetetlen, ha praxist építesz, mert ezáltal ismerhetnek meg a potanciális ügyfelek, ezzel építed a bizalmat is.

Amikor az emberek segítőt választanak, akkor azt is tudomásul kell venni, hogy elsősorban nem egy céget, nem egy módszert választanak, hanem egy embert, akinek elhiszik, hogy pontosan ő lesz az aki segíteni tud nekik egy adott nehézségük, elakadásuk megoldásában.

Ezért azt is tudomással kell venni, hogy amikor praxist építesz, azzal énmárkát is építesz. Ezt is szem előtt kell tartani a kommunikációban.

Ismerni kell a piacon jelenlévő versenytársakat is, így a konkurencia-kutatásnak külön időt szentelünk (vagy házi feladatban kapják a mentoráltak).

Lilla a lombik folyamatra készülő pároknak szeretne összeállítani egy ingyenesen letölthető tudásanyagot. Fő szolgáltatásként lombik folyamatra felkészítő csoportot tervez indítani és egyéni konzultációs lehetőséget biztosít.

Első lépések között javasoltam Lilla számára egy zárt Facebook csoport indítását, ahol bizalmasabb közegben tudnak egymással beszélgetni az érintettek, mint egy nyilvános Facebook oldalon és ahol Lilla tudja építeni a szakértői imázsát is párbeszéd kialakításával, hasznos tapasztalatok megosztásával és egyben tesztelni is tudja, mi érdekli a célcsoportját.

 

KOMMUNIKÁCIÓ

Megterveztük, mely három fő területen szeretne Lilla kommunikálni és ezekhez a területekhez blog,- és Facebook poszt ötleteket gyűjtöttünk össze.

Ezekkel a posztokkal fő célunk, hogy Lilla a tudásást megoszthassa, építse a szakértői imázsát és hogy az olvasókat a zárt csoportba tereljük ahol már közvetlenebb a párbeszéd és a valódi érdeklődők csatlakoznak.

Lilla első blogposztját beajánlotta az Index2-re és azonnal kikerült a nyitóoldalra.

A cikk aktuális volt, népszerű, sokakat érintő témát karolt fel és Lilla kattintásbarát címet választott neki.

 

 

 

CÉLOK-PROJEKTEK-FELADATOK

Sokszor látom azt, hogy annyi ötlet, téma, lehetséges irány kavarog a mentoráltak fejében, hogy a legnagyobb kihívás talán tartani a fókuszt. Meg persze ott a bőség zavara is, hiszen annyi mindent kellene csinálni EGYSZERRE. Mihez is kapjunk?

Ebben segíthet, ha meghatározunk egy “menetrendet”, ami alapján építkezünk.

Eőször is, el kell dönteni, mi az első lépés, mi a fontos?

Másodszor meg kell nézni, mi épül mire, mihez mi kell?

Ha látjuk az utat, hova szeretnénk eljutni, könnyebb visszabontani az oda vezető lépéseket és ebben segítek.

Meghatározunk pl. egy posztolási menetrendet, mikor, melyik platformon mit fog megosztani Lilla.

Ez segít neki tartani az irányt és a fókuszt.

Ha menetközben a mentorált eszébe jut egy újabb ötlet, döntenünk kell a sorsáról.

És nem tilos újratervezni sem!

 

ÚJRATERVEZÉS

Lillában a mentoring 3. találkozójára kialakult egy igény, hogy a “sima” life coachingnál speciálisabb területen is mozogjon. Elkezdett egy gasztrocoach-képzést és tanulmányait folytatja a funkcionális medicina területén is.

A menet közbeni változások azt igénylik, hogy az eredeti tartalomterveket és kommunikációt is felülvizsgáljuk, ezért Lilla úgy döntött, folytatja a mentorprogramot!

 

 

EZT TUDD MÉG A MENTORPROGRAMÓL…

Természetesen az üzleti titokra figyelemmel pontos részleteket nem oszthatok meg a mentorprogramról szóló beszámolókban.

Ám egy  átfogó képet mindenképpen adhatok itt a blogon arról, miről is szól egy ilyen közös együttműködés.

A Mentorprogram alatt folyamatos e-mailben (vagy Messenegeren) rendelkezésre állást biztosítok a mentoráltak számára a két ülés között is, akár tartalmi, akár technikai kérdéseket illetően.

A közös munka lezárásaként a mentoráltak összefoglaló anyagban kapják meg a három alkalom alatt kidolgozott stratégiai tervet: a víziótól kezdve a napi feladatokig lebontva.

 

VISSZAJELZÉS…

Guidi-Farkas Lilla visszajelzése a közös munkáról:

“Ami nekem nagyon segített, hogy határozottságod és a szakmai múltad egy erős bizalmi kisugárzást ad, ami megalapozta az együttműködésünket. Mivel nekem még kezdetlegesek (voltak) a céljaim, ám bizonytalanságom még annál is nagyobb, ami leginkább abból fakad, hogy egy számomra teljesen új területtel próbálkozom mind téma, mind vállalkozói forma szempontjából. Ezért nagyon nagy segítség az a vezetőszál, amit adsz. Komplex segítséget kaptam tőled a gyakorlati megvalósításban, de az elején elsősorban abban, hogy végre struktúrában próbáljam meg nézni a tervezést. És hát a tervezés mit sem ér megvalósítás nélkül? Köszönöm a határozott, de építő noszogatást, ami a “just do it” irányába visz és szépen nyesegeti a bizonytalanságaimat. 😊

 

JELENTKEZÉS A MENTORPROGRAMBA:

Jelenleg még két mentorálttal dolgozom együtt, így hamarosan újabb összefoglalót teszek közzé a blogon!

Ha szeretnél részt venni a Mentorprogramban -természetesen nem kell vállalnod a nyilvánosságot, ez nem kötelező – itt tudsz jelentkezni.

FIGYELEM! Okóber 8-tól emelkedik a mentoring árszabása, ha szeretnél még a jelenlegi áron jelentkezni a mentorprogramba, ne várj sokáig a bejelentkezéssel. Ha további kérdéseid vannak, írj bátran a kata@drdomokoskata.hu e-mail címre.

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.