PRAXISÉPÍTŐ MENTORPROGRAM: SEBESTYÉN KRISZTA-LIFE COACH

mentorprogram praxisépítés

A Praxisépítő Mentorprogram sorozatban bemutatom azon ügyfeleimmel végzett közös munkánk folyamatát, akikkel együtt dolgoztam a 3 alkalmas praxisépítő konzultáción és akik hozzájárultak ahhoz, hogy a tapasztalataikat, az elért eredményeiket megosszam az oldalon.

Most Sebestyén Krisztával ismerkedhettek meg (oldala: Sebestyén Kriszta-life coach).

A MIÉRT…

Ezt írja Kriszta arról, hogy miért jelentkezett a Mentorprogramba:

“Az elején vagyok a praxisépítésnek, nem hirdettem az oldalt még. Szeretnék tudatos lépéseket tenni, elindítani a Facebook oldalt és hirdetni. Egy struktúrát kell építenem, amit átlátok.  Szükségem van segítségre a technikai részleteknél és a célcsoport meghatározásánál.”

 

A MENTORPROGRAM 0. LÉPÉSE…

Mielőtt belevágunk a közös munkába, minden ügyfelemmel felmérjük először is, hogy hol tart jelenleg a praxisépítésben.

Van, aki teljesen nulláról indul és még csak a koncepció van meg a fejében, hogy mivel is szeretne foglalkozni.

Krisztának Facebook oldalt hoztunk létre, a zárt csoportját kezdtük el aktívvá tenni és folyamatban van a weboldala elkészítése is.

 

AZ ÉPÍTKEZÉS…

A praxisépítés központi eleme, hogy miből is lesz bevételünk. Éppen ezért minden egyes lépésünk megtétele előtt azt kell megvizsgálni, hogy az, amivel éppen foglalkozunk vagy amivel foglalkozni szeretnénk ma, holnap, egy adott pillanatban, az a konkrét tevékenység kapcsolódik-e, közelebb visz-e ahhoz a célunkhoz, hogy új ügyfelet szerezzünk.

Szem előtt kell tartani azt is, hogy a praxisépítés egy folyamat, olyan, mint amikor legót épít az ember: kellenek az alapok és arra lehet majd építkezni. Az alap pedig a hasznos tartalom, ami segít abban, hogy nyilvánosan megmutasd, kommunikáld, hogy mely szakterület szakértője vagy. Egy jó tartalomstratégia nélkülözhetetlen, ha praxist építesz, mert ezáltal ismerhetnek meg a potanciális ügyfelek, ezzel építed a bizalmat is.

Amikor az emberek segítőt választanak, akkor azt is tudomásul kell venni, hogy elsősorban nem egy céget, nem egy módszert választanak, hanem egy embert, akinek elhiszik, hogy pontosan ő lesz az aki segíteni tud nekik egy adott nehézségük, elakadásuk megoldásában.

Ezért azt is tudomással kell venni, hogy amikor praxist építesz, azzal énmárkát is építesz. Ezt is szem előtt kell tartani a kommunikációban.

Ismerni kell a piacon jelenlévő versenytársakat is, így a konkurencia-kutatásnak külön időt szentelünk (vagy házi feladatban kapják a mentoráltak).

Kriszta önismereti témát választott, amely területen már jó pár pályatárs előtte jár. Ezért a célcsoport szűkítése és a szakterület még konkrétabb meghatározása mellett döntöttünk, hogy egyértelmű legyen, kihez is szól Kriszta.

Az ideális ügyfelet így határoztuk meg számára:

“30-40 közötti maximalista nők, érdeklődési kör: karrier-magánélet egyensúlya, szeretnének családot vagy már van családjuk. Mi a problémája ennek a rétegnek? Nem látja magát elégnek, túlterhelt, “majd egyszer”-szóhasználat, elvárásoknak való megfelelés.”

 

KOMMUNIKÁCIÓ

Megterveztük, mely három fő területen szeretne Kriszta kommunikálni és ezekhez a területekhez Kriszta házi feladataként blog,- és Facebook poszt ötleteket gyűjtött össze.

Mivel az önsmeret, mint terület elég tág, ezért szűkítettük olyan további témákra, melyekkel egyértelművé válik, konkrétan mivel is foglalkozik Kriszta, kinek és miben segít. Nem meglepő módon a maximalizmus lett egy központi elem, hiszen a célcsoportja a maximalista nők.

Kriszta első írásaira ezt a visszajelzést adtam:

  1. A saját gondolatok átadása nyomán az olvasóban induljon el valami. Ez nem csak személyes blog, de egy szakmai oldal. Mit adsz át neki a tudásodból? Ő mit visz magával, ha elolvassa az írásaidat?
  2. Siker-poszt: fűzzük tovább azzal, hogy ne csak megossz tapasztalatokat, de próbáld interaktívvá tenni az oldalt. Dobd fel a labdát: te, olvasó, mit tudsz tenni érte, neked milyen sikered vannak amire tudsz építeni?

 

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

Azért, hogy egy olyan népszerű témában is, mint az önismeret legyen esély arra, hogy Kriszta a keresőben megjelenjen, fontos, hogy a blogbejegyzéseit már az elejétől kezdve keresőoptimalizáltan írja. Erre egy WordPress bővítményt javasoltam számára, amely segít abban, hogy a szöveg olvasási és SEO-szempontból is megfelelő legyen.

Csak néhány elem, amire oda kell figyelni az írásnál:

  • blogbejegyzések hosszúsága
  • kulcsszavak választása
  • kulcsszó elhelyezése címben, alcímben, kép leírásában, szövegben (kulcsszórsűrűség)
  • meta leírás kitöltése

 

ARCULAT

Krisztával beszéltünk arról is, hogy már az indulásánál érdemes meghatározni, milyen stílust szeretne képviselni. Az arculati elemek segítenek abban, hogy azoknak az embereknek a figyelmét ragadják meg, akikhez szólunk. Mivel Kriszta nőkkel dolgozik, ezért egy nőies színt választott az oldalára.

De a színek mellett természetesen még számtalan tényező van, amire figyelnünk kell, hogy egyedieik, felsimerhetőek legyen. A lényeg, ha görgetem a Facebookot és szembe jön egy poszt, tudjam, hogy az a tiéd! Miből tudom? Milyen szimbólumokat, képeket, feliratokat használsz következetesen.

 

EZT TUDD MÉG A MENTORPROGRAMÓL…

Természetesen az üzleti titokra figyelemmel pontos részleteket nem oszthatok meg a mentorprogramról szóló beszámolókban.

Ám egy  átfogó képet mindenképpen adhatok itt a blogon arról, miről is szól egy ilyen közös együttműködés.

A Mentorprogram alatt folyamatos e-mailben (vagy Messenegeren) rendelkezésre állást biztosítok a mentoráltak számára a két ülés között is, akár tartalmi, akár technikai kérdéseket illetően.

A közös munka lezárásaként a mentoráltak összefoglaló anyagban kapják meg a három alkalom alatt kidolgozott stratégiai tervet: a víziótól kezdve a napi feladatokig lebontva.

 

VISSZAJELZÉS…

Sebestyén Kriszta visszajelzése a közös munkáról:

Szerettem volna egy stratégiát kialakítani az online kommunikáció tekintetében és pontosítani, melyek azok a lépések, amikre a praxisépítés folyamán oda kell figyelnem. A program során kaptam egy struktúrát, amit követve tudok haladni, és új szempontokkal is bővült ismeretem, amiket használva, jobban átlátom az összefüggéseket. Kata nagyon megbízható és következetes, nem csak visszajelzésekkel, hanem technikai megoldásokkal is támogatott. Jó volt, hogy ha kérdésem merült fel, akkor azokat az ülések között is feltehettem.

 

JELENTKEZÉS A MENTORPROGRAMBA:

Ha szeretnél részt venni a Mentorprogramban -természetesen nem kell vállalnod a nyilvánosságot, ez nem kötelező – itt tudsz jelentkezni.

FIGYELEM! Okóber 8-tól emelkedik a mentoring árszabása, ha szeretnél még a jelenlegi áron jelentkezni a mentorprogramba, ne várj sokáig a bejelentkezéssel. Ha további kérdéseid vannak, írj bátran a kata@drdomokoskata.hu e-mail címre.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.