TARTALOMMARKETING COACHOKNAK

TARTALOMMARKETING COACHOKNAK

praxisépítés tartalomstratégia ügyfélszerzés

A Praxisépítők zárt csoportjában megkérdeztem a csoporttagokat, milyen témáról szeretnének többet olvasni, hallani a praxisépítés terén. Az egyik javaslat a tartalommarketing coachoknak. Ebben a bejegyzésben abban segítek, hogy milyen ingyenes és fizetős eszközök állnak rendelkezésedre coachként, amivel meg tudod ragadni a közönséged figyelmét, valamint szó lesz arról, hogyan is gondolkodj a tartalommarketingről. 

 

TARTALOMMARKETING COACHOKNAK

 

MEGGYŐZÉS HELYETT KAPCSOLAT

Először is tisztázzuk, milyen is a jó tartalommarketing coachoknak.

Az tapasztalom, hogy a meggyőzésnél (direkt reklámnál) sokkal célrarevezetőbb, ha kapcsolatot építesz és ápolsz azokkal, akik a témád iránt érdeklődnek, azaz a célközönségeddel, akik között ott vannak a potenciális ügyféljelöltek is.

TARTALOMMARKETING COACHOKNAKGondolj bele, ha ismeretlenül hirdetsz a Facebookon, idegeneknek, hogy  “hello, coach vagyok, gyertek hozzám!”, vajon hány ügyfelet tudsz megszerezni ezzel? Gyanítom egyet sem. Maximum legyintenek az emberek, hogy “na, még egy coach… na persze.”.

Persze ha nagy büdzséd van, amit gond nélkül akár ki is dobhatsz   az ablakon, akkor indíthatsz azonnal direkt hirdetéssel is, de én inkább azt javaslom, ne ronts ajtóstól a házba!

Fordítsd az energiáidat először is arra, hogy minél több hasznos tartalmat adj INGYEN.

 

INBOUND MARKETING

Számos offline eszköz is rendelkezésedre áll a praxisépítésre, ezen a blogon most azonban csak online építkezéssel foglalkozunk. Mik is ezek az eszközök? Mi a módszer? Mi a titok?

Az ún. inbound marketing lényege, hogy különböző platformokat/formátumokat használva (blog, podcast, videó, hírlevél, letölthető anyagk stb) adsz tanúbizonyságot a szaktudásodról, így hozod közelebb az ügyfelet magadhoz és a saját márkádhoz.

Ami a lényeg: direkt fizetett reklám helyett (“gyertek hozzám egyéni konzultációra”), gondolkozz inkább értékesítési tölcsérben (kezdetben egyben, később többet is építhetsz, össze is kapcsolhatod majd őket).

 

MI AZ AZ ÉRTÉKESÍTÉSI TÖLCSÉR?

Az értékesítési tölcsér (sales funnel) lényege, hogy az oldaladra érkező látogatókból (nézők, olvasók) hogyan lesznek érdeklődők, akik vissza is térnek (vagy visszahozod őket, pl. Facebook remarketinggel) és nem csak átmenő forgalmat jelentenek. Harmadik lépcső pedig, hogy hogyan éred el azt, hogy akik már érdeklődnek, azok vásároljanak is (ha nem is azonnal, de az utánkövető mechanizmusaid által biztosítva) valamilyen terméket vagy szolgáltatást az oldaladon.

Ha megfigyeled, az a cél, hogy valódi elköteleződés alakuljon ki a látogatókkal, tehát nem csak az orruk elé tolsz egy “gyere hozzám coachingra” típusú hirdetést. Ez egy bonyolultabb folyamat, de ha jól csinálod, sokkal nagyobb sikereket érhetsz el, mintha csak hideg közönségnek hirdetsz, ez az alapvető tartalommarketing coachoknak, azt gondolom.

 

MIRE FIGYELJ?

  • Mivel ki kell tűnnöd a tömegből, fontos, hogy valamivel megragadd a Facebookon/Instagramon görgetők figyelmét, azaz legyen jó minőségű és attraktív képek a posztjaidban.
  • Legyen könnyű az oldalon a navigáció, minél egyszerűbb és átláthatóbb annál jobb.
  • Ne hagyd elveszni a látogatót, a legjobb, ha te magad tereled a forgalmat arra, amerre szeretnéd (gombok, linkek, Call to Action (cselekvésre buzdító) feliratok kellenek.
  • Legyenek jól tagoltak az írásaid, az egybefolyó végtelen hosszúságú szövegek elveszik a látogató kedvét az olvasástól
  • Használj alcímeket, kiemelést, felsorolásokat.
  • Buzdítsd interakcióra az olvasóidat. Ha valaki hasznosnak találja a tartalmat, kedvelje, ossza meg, szóljon hozzá. De erre fel kell hívnod a figyelmét!

 

MUSZÁJ MINDENT CSINÁLNOM?

tartalommarketing coachoknakTe is a bőség zavarában szenvedsz? Valóban annyi meg annyi platform közül lehet választani, hogy az ember csak kapkodja a fejét. Kezdő coachoktól gyakran kapom a kérdés, muszáj nekem mindennel foglalkozni? Mindenhol ott kell lennem?

Nos a válasz: igen is meg nem is.

Amit ajánlani szoktam, hogy válaszd azt a felületet, ahol a legtermészetesebben kommunikálsz. Ha inkább írni szeretsz, írj blogot, kommunikálj Facebookon. Ha szeretsz beszélni, akkor elkezdhetsz élőzni vagy indíthatsz Youtube csatornát. Ha kezdőként nincs önbizalmad, akkor felvett videókat is közzétehetsz, nem kell azonnal élőben bejelentkezned. Sokaknál beválik az, hogy először a zárt csoportjuk élőznek, mert az mégis egy zártabb közeg, mint egy Facebook oldal. Itt lehet gyakorolni, tesztelni, visszanézni magunkat, javítani a hibákat.

Hosszú távon persze azt javaslom, hogy ne mindenhova ugyanazt a tartalmat tedd ki, de amíg kezdő vagy és nincs is időd minden platformot külön építeni, megteheted, hogy

  • a blogposztban használt képet kiteszed az Instagramra (linket a névejegyben tudsz elhelyezni)
  • a blogposztban a képet bepinneled Pinterestre
  • a blogposzt linkjét kiteszed Facebook oldalon, Facebook csoportban
  • videót feltöltesz Facebookra és Youtube csatornára
  • videót beágyazol blogposztba

 

TARTALOMMARKETING: COACHOKNAK MI A LEGJOBB?

Mivel azt gondolom, hogy coachként nem csak a szaktudásodat “árulod”, de önmagadat is el kell tudnod adni (hiszen az ügyfél pont téged választ a szakterületen elérhető többi coach közül), fontos, hogy találkozzon az arcképeddel, a hangoddal, a stílusoddal is. A podcast, az élő videók, az interjúk mind-mind segítenek abban, hogy az énmárkád is épüljön a praxisoddal együtt! Bővebben az énmárkáról itt olvashatsz: Énmárka praxisépítőknek .

A legfontosabb talán az, hogy megtaláld a saját hangod és hogy önazonos legyen, amit csinálsz.

 

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

Tudom, sokak számára a SEO nagy mumus, de ha organikus találatokat szeretnl az oldaladra, akkor muszáj odafigyelned a keresőopimalizálásra is. Ha WordPress alapú oldalad van a YOAST SEO nevű plugint mindenképpen telepítsd, mert gyakorlatilag hülyebiztos módon vezet végig a bejegyzéseid keresőoptimalizálásán.

A SEO egy külön cikk témája is lehetne, most csak dióhéjban a legfontosabbak:

  • megfelelő kulcsszavak
  • kulcsszósűrűség
  • SEO barát cím
  • töltsd ki a META DESCRIPTION-t
  • megfelelő hosszúságú poszt
  • alcímekben, képekben is használd a kulcsszavakat
  • linkstruktúra

 

Hidd el, a tartalommarketing coachoknak ugyanolyan fontos, mint bármki másnak. Alapja egy jó tartalomstratégia, vagyis hogy kinek, mit, hol kommunikálsz. Ha érdekel, hogyan kezdj el blogolni, ajánlom ezt a cikket: Hogyan kezdj el blogolni?

Ha személyre szabott segítséget szeretnél praxisod építéséhez, jelentkezz egyéni konzultációra, vagy mentorprogramra ITT.

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.