VÁLASSZ CÉLCSOPORTOT!

praxisépítés ügyfélszerzés

A marketingben alapigazság: ha mindenkire célzol, senkit nem érsz el! Éppen ezért fontos, hogy tudd, kik is azok, akiknek a szolgáltatásod valójában szól!

A mai bejegyzés ötletét a legutóbbi workshopom adta. A résztvevőkkel elsőként mindig azt határozzuk meg, hogy pontosan kiknek, pontosan mit, pontosan hogyan és pontosan hol szeretnének kínálni.

Ugyanis a szolgáltatásodnak, a posztjaidnak, magának az üzenetednek azokhoz az emberekhez kell szólnia, akiknek segíteni szeretnél.

Ezt a témát járjuk körbe ebben a blogbejegyzésben!

 

1. KI IS AZ IDEÁLIS ÜGYFELED?

A praxisépítésed célja, hogy az embereknek segíts megoldani bizonyos problémájukat, elakadásukat és hogy rátalálj azokra az emberekre, akiknek ugyanilyen vagy hasonló problémájuk, elakadásuk van az életben.

Mi ez a probéma, mi ez az elakadás, aminek a megoldásában segítesz? Kik azok az emberek, akik ebben az élethelyzetben vannak? Ezt a legpontosabban tudnod kell meghatározni.

 

2. KI NEM AZ IDEÁLIS ÜGYFELED?

Ha tudod, kiknek szól a szolgáltatásod, akkor egyértelmű lesz az is, hogy kiknek nem szól.

Mindkettőtöknek jobb, ha ez nyilvánvaló, így nem futtok felesleges köröket, ami idő- és pénzmegtakarítás is egyben.

Ha tudod, pl. hogy hol vannak a coach-kompetenciák határai, akkor nem fogsz olyan ügyfeleket  bevonzani, akiknek már terápiára lenne szükségük. Ez így korrekt. Mert ha nem tudsz érdemben segíteni, azzal csak csalódást okozol az ügyfélnek és rontod az embereknek coach-szakmába vetett hitét is.

 

3. MILYEN ÉRTÉKEKET KÉPVISELSZ?

Mutasd meg, milyen életet élsz, milyen értékeket képviselsz, mi a közös bennetek és bevonzod az ideális ügyfelet. Ha olyan témának vagy szakértője, amel problémán magad is átmentél vagy közvetlen közelről családodban megélted, beszélj erről. Mit tanultál belőle, hogy jutottál túl rajta? Mi az, ami segített?  Milyen hozzáállás, megoldások vezettek el a mai állapothoz?

Jelenítsd meg minden felületeden ezeket az értékeket!

 

4. SZENVEDÉLY ÉS LENDÜLET

Melyik az a téma, amiről napestig tudnál beszélni? Mi az, amiben annyi ötleted van, hogy le kellene írni, közzé kellene tenni, mert tudod, hogy ezzel sok embernek tudsz segíteni? Mi okoz örömet a munkád során? Miben vagy lelkes?

Az emberek emberekhez kötődnek, nem weboldalhoz, domain-névhez, céghez. Ha látják rajtad, hogy szívvel-lélekkel végzed a munkádat, hozzád fordulnak majd a megoldást keresve.

 

5. AKARJA A VÁLTOZÁST?

Az ideális ügyfeled akarja a változást! Nem neked kell győzködnöd, húzni magaddal, erőltetni a folyamatot. Benne kell megérnie a változásnak!

Te kísérője, segítője vagy az úton, de dolgozni nem tudsz helyette! Amikor a segítő uralja a folyamatot, az kudarcra ítéli a közös munkát.

Mert senkit nem tudsz megmenteni, aki nem akarja (és nem tesz azért), hogy jobb legyen az élete!

Ezt tartsd szem előtt. Mondhatsz nemet. Nem kell mindenkit elvállalod. Ha arra utaló jelek vannak, hogy az ügyfél-jelölted túlontúl is a te térfeledre tolja  a felelősséget, tőled várja a megváltást, ne menj bele a közös munkába.

Ha időközben vesz ilyen irányt a folyamat, akkor meg is szakíthatod, amennyiben nem sikerül helyes mederbe terelni az együttműködést.

 

6. KUTATOD A PIACOD?

Tudod, hogy hol elérhetőek a potenciális ügyfeleid? Nézd meg azokat a platformokat, ahol jelen vannak.

Legyél benne olyan csoportokban, ahol megtalálod őket.

Saját felületeiden is rendszeresen kérdezd meg őket arról, hogy mire van szükségük, mire nyitottak, hogyan tudsz segíteni nekik?

Ha a kereslet-kínálat nem cseng egybe, nem tudsz rentábilis praxist építeni!

 

7. TESZTELD A SZOLGÁLTATÁST!

Amíg kezdő vagy és az első fizető ügyfeleid megszerzésén dolgozol, teljesen természetes, hogy valahogy el kell indulnod és rendben van az, hogy ingyen, vagy kedvezményesen/bevezető áron  dolgozol egy ideig vagy bizonyos ügyfélszámig.

Ezzel nem csupán azt teszteled, hogy jó-e a módszer, a program, amit kínálsz, de magadat is, hogy valóban jó-e az irány, neked való-e, amit választottál.

Valóban élvezed a munkát az ügyfelekkel? Valóban a neked való szakterületet választottad ki? Ez elméletben sosem derül ki, csak ha már csinálod.

Következetesen, hosszú időn keresztül, minden nap, ha esik, ha fúj.

És később is ajánlott egy teljesen új formátumú, vagy tematikájú szolgáltatás bevezetésénél, ha egy ideig tesztelsz, megvárod az első visszajelzéseket, valóban hasznos-e azok számára, akiknek segíteni szeretnél vele.

 

8. VÁLTOZTASS!

Ha akár a 7. pont okán a saját igények, vagy akár az ügyfelek igényei alapján azt érzed, nem tökéletes a szolgáltatásod, a programod és van mit csiszolni rajta, akár tartalmilag, akár az ajánlat elemein, akkor dolgozz még rajta.

Semmi nincs kőbe vésbe, mindig vannak újabb módszerek, irányok, kutatások, tehnikai vívmányok, amelyeket bevethetsz praxisod építésére. Ezekre is figyelemmel kell lenni.

A régebbi anyagokat is felül kell vizsgálni és aktualizálni szükséges őket időről időre.

Nézd meg az online felületeid analitikáit és döntsd el az alapján, mi az, amivel megéri foglalkozni, pénzt és időt belefektetni és mi az, ami nem éri meg.

Ha az Instagramról nem jönnek át az oldaladra, nem biztos, hogy azt kell erőltetned. Ám ha azt látod, hogy van egy olyan partnered, akiktől rendszeresen érkeznek az új látogatók az oldaladra, érdemes átgondolni, hogyan tudjátok még jobban erősíteni az együttműködést.

TOVÁBBI HASZNOS PRAXISÉPÍTŐ MÓDSZEREKET TALÁLSZ ZÁRT CSOPORTUNKBAN!

BELÉPÉS A PRAXISÉPÍTŐK CSOPORTJÁBA ITT! 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.